۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲

نشست «گسترش عکس در جامعه با مدیران فرهنگی» برگزار شد

نشست «گسترش عکس در جامعه با مدیران فرهنگی» برگزار شد

مدیران فرهنگی در نشستی با نام «گسترش عکس در جامعه با مدیران فرهنگی» به دغدغه ها و اولویت ها در حوزه عکس پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «گسترش عکس در جامعه با مدیران فرهنگی» در قالب چهارمین دوره «۱۰‌ روز با عکاسان ایران» یکشنبه ۲۰ دی‌ماه در تالار «جلیل شهناز» خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این نشست به مدیریت فرزاد هاشمی و با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و مشاور فرهنگی و هنری شهردار تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و غلامرضا خلیل‌ارجمندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برگزار شد.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران به عنوان نخستین سخنران این نشست گفت: در این دوره از «۱۰ روز با عکاسان ایران» تلاش کردیم که هرچه بضاعت خانه هنرمندان ایران است در اختیار عکاسان قرار دهیم ولی مطمئنم که کفایت نمی‌کند؛ جلسه مفصلی اخیرا با انجمن عکاسان مطبوعات ایران داشتیم که مسائل و نیازهای زیادی داشتند. قطعا یکی از بخش‌ها و صنوفی که خیلی جای کار دارند و خیلی باید به آنها اعتنا شود عکاسان هستند.

امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز ضمن مروری کوتاه بر سوابق مدیریتی و هنری خود، اظهار کرد: من هم به سهم خودم از مصائب و مشکلات جامعه عکاسی تا حدی آگاه هستم و طی این مدت تلاش کردم در حد توان و بضاعت، بخشی از این مشکلات را ساماندهی کنم و یا پاسخ مثبت و درخوری به مشکلات و مطالبات دهم.

سپس علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راه اندازی اولین دوره جشنواره فیلم فجر با عنوان جشنواره «میلاد» در دوران مدیریت خود، ادامه داد: آن دوره با ۵ فیلم شروع شد و اکنون شاهدیم که جشنواره تناوری شده است. در زمینه عکاسی باید بگویم از نظر من این حوزه می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر هنرهای حوزه تجسمی باشد و عکاسان باید از همه دقیق‌تر و با برنامه‌تر باشند زیرا اگر یک عکاس یک هزارم ثانیه را از دست بدهد، برای همیشه آن صحنه را از دست داده است، به این دلیل عکاسان باید برنامه‌ریزی حساب‌شده‌تری داشته باشند.

غلامرضا خلیل‌ارجمندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور در دوره گذشته رویداد «۱۰ روز با عکاسان ایران» و صحبت درباره زمینه اقتصادی‌ که عکاسی می‌تواند ایجاد کند، افزود: امروزه دنیا به شدت به دنبال چنین فضاهایی است و تلاش می‌شود در این حوزه فعالیت‌های زیادی صورت گیرد.

در این نشست امیر عبدالحسینی با پیشنهاد اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آمادگی دارد در زمینه استفاده بهینه و با کیفیت از عکس در فضاهای نمایشگاهی و همچنین فضاهای شهری‌ که در اختیار دارد و فضاهای عمومی چون ایستگاه‌های مترو از انجمن‌های تخصصی عکاسی مشاوره بگیرد، اعلام کرد که آماده دریافت پیشنهادهای انجمن عکاسان در زمینه کمک به کسب و کار عکاسی است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه با اشاره به اینکه معاونت هنری این وزارتخانه در واقع بخشی از دولت است و دولت بیشتر جریان سیاست‌گذاری و آماده‌سازی زیرساخت‌ها را برعهده دارد؛ فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه واگذاری بخش‌های تصدی‌گری، اجرایی، و فراهم آوردن امکاناتی که در حوزه سیاست‌گذاری، مجوزها و... را برشمرد و عنوان کرد تا حد امکان سعی شده این بخش‌ها به انجمن‌ها و بخش‌های توانمند خصوصی سپرده و ایستگاه‌های نظارتی در حد امکان کم شود.

مرادخانی همچنین به لزوم تاسیس موزه‌ها و فعال‌تر شدن موزه‌های شهری موجود برای حفظ و نگهداری آرشیوهای هنری کشور تاکید کرد.

در پایان این نشست مدیران فرهنگی و هنری حاضر در نشست به اتفاق برگزارکنندگان چهارمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران»، از نمایشگاه های این دوره دیدن کردند.

نشست‌های تخصصی «۱۰ روز با عکاسان ایران» در زمینه‌های مختلف مرتبط با عکاسی تا ۲۶ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و این رویداد ۲۷ دی‌ماه، طی مراسم ویژه‌ای به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 3022111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha