۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۳۹

مدیر دفتر مراکز تخصصی حوزه های علمیه :

رشته های تخصصی حوزه علمیه باید افزایش یابد

رشته های تخصصی حوزه علمیه باید افزایش یابد

مدیر دفتر مراکز تخصصی حوزه های علمیه با بیان اینکه توسعه رشته های تخصصی حوزوی یکی از گام های اساسی این نهاد است، گفت: رشته های تخصصی در حوزه باید بسط یافته و به ۴۰۰ رشته افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مجتبی کلباسی در جلسه اساتيد مراکز تخصصی حوزه علميه استان تهران با اشاره به لزوم تقویت هرچه بیشتر مراکز تخصصی حوزه، گفت: تربیت متخصص یکی از گام های اساسی برای رشد دانش و تولید علم مبتنی بر آموزه های عترت است که مورد توجه مسئولین حوزه های علمیه نیز است.

وی با اشاره به اقدامات موثر دفتر مراکز آموزش عالی و تخصصی حوزه افزود: پس از جدا شدن این بخش از معاونت آموزش حوزه، برنامه ریزی های کارشناسی صورت گرفته و طرح ساماندهی اساتید نیز برای تصویب ارسال شده است، همچنین زمینه ای فراهم شده تا بحث پایان نامه ها به دفتر مراکز تخصصی واگذار شده و امیدواریم به زودی این مسئله نیز حل شود.

مدير مراکز تخصصي حوزه های علميه با اشاره به اينکه تخصص محوری پیش نیاز تولید علم دینی است، اظهار داشت: توسعه رشته های تخصصی حوزوی و تربیت طلبه متخصص یکی از گام های اساسی برای رشد دانش و تولید علم مبتنی بر آموزه های عترت است.

کلباسی خاطرنشان کرد: زمانی فارابی علوم را به ۵ شاخه و رشته تقسیم کرد، اما امروز حتی در یک موضوع علمی ده ها رشته وجود دارد، لذا با توجه به گستردگی علوم به خصوص در حوزه علوم انسانی اسلامی لازم است اهتمام بیشتری به مراکز تخصصی حوزوی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه به سمت پویایی و بالندگی بیشتر حرکت می کنند، گفت: طلبه امروز باید برای پاسخگویی به نیازهای روز، دانش های تخصصی را بیاموزد. البته در فضایی که هنوز این دانش ها غریب هستند، بزرگانی را نیز داریم که متعهدانه دراین عرصه حضور جدی دارند.

مدير مراکز تخصصي حوزه هاي علميه تصریح کرد: رشته های تخصصی در حوزه باید بسط یافته و به ۴۰۰ رشته برسد، چراکه قوام علم به عالم و قوام تخصص به متخصص است، بنابراین باید نهادها و مراکز تخصصی حوزه هرچه بیشتر تقویت و حمایت شوند تا محصول و خروجی مطلوبی شکل گیرد.

کد خبر 3026098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha