۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶

معاون امور درمان آذربایجان غربی:

عمرناوگان اورژانس آذربایجان غربی به ۳۰ سال می‌رسد/لزوم نوسازی

عمرناوگان اورژانس آذربایجان غربی به ۳۰ سال می‌رسد/لزوم نوسازی

ارومیه – معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر عمر ناوگان اورژانس این دانشگاه به بالای ۳۰ سال می‌رسد.

دکتر ابراهیم حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وضعیت آمبولانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی در سطح استان خوب نیست اظهارداشت: در حال حاضر با بیان اینکه متوسط عمر ناوگان اورژانس استان به بیش از ۳۰ سال می‌رسد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۷ آمبولانس خریداری و به ناوگان آمبولانسی استان افزوده و یا جایگزین شده و همچنین قرارداد خرید ۵۰ آمبولانس پیشرفته اسپرینتر منعقد شده است که تأثیر قابل توجهی در این عرصه خواهد داشت.

حسنی با اشاره به اینکه برای مناطق صعب العبور استان در حال رایزنی با وزارت متبوعه برای تهیه آمبولانس‌های کمک دار هستیم عنوان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تحولی بزرگ در تهیه و تأمین تجهیزات تصویر برداری و پزشکی در استان آذربایجان غربی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای تحول نظام سلامت وضعیت مطلوبی در دستگاه‌های تصویر برداری و بویژه در شهرستان‌ها نداشتیم گفت: با اجرای این طرح و هزینه ای بالغ بر بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تحولی ارزشمند و بزرگ در این حوزه بوقوع پیوست و بزودی سه دستگاه MRI یک و نیم تسلا در نقده، بوکان و خوی راه اندازی خواهد شد.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی یاد آور شد: در سال گذشته مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه مجهز به یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس شد و در شهرستان‌های بوکان و خوی نیز سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در حال نصب است.

حسنی با تاکید بر اینکه برای تهیه و نصب سی تی اسکن در شهرستان‌های نقده و پیرانشهر و نیز مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه اقدام شده است گفت: با مشارکت خیرین و بخش خصوصی توانسته‌ایم مجوز یک دستگاه سی تی آنژیو ۱۲۸ اسلایس را برای مرکز آموزشی درمانی سید الشهدا (ع) ارومیه اخذ کنیم.

وی با عنوان اینکه ساختمان این مرکز در حال آماده شدن است افزود: بزودی مراحل نصب این دستگاه وارد فاز اجرایی می‌شود، همچنین یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا و یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس نیز در آن مرکز نصب خواهد شد.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: در بیست ماه اخیر با تجهیز و نوسازی ۱۶۰۰ تخت بستری ۵۰ درصد از تخت‌های بستری بیمارستان‌های تابعه دانشگاه نوسازی شده‌اند.

حسنی گفت: علاوه بر این‌ها در سایر تجهیزات از قبیل اکوکاردیو گرافی، سونوگرافی، دستگاه فیکو، میکروسکوپ‌های جراحی، ماشین بیهوشی، رادیولوژی پرتابل و دیجیتال، ویدئو آندوسکوپ، کولونوسکوپ لاپاراسکوپ دستگاه‌های الکتروشوک، مانیتورینگ علایم حیاتی ونتیلاتور و ... نیز بیش از ۱۴۴ میلیارد ریال خریداری و در اختیار بیمارستان‌های تابعه در شهرستان‌ها قرار گرفته است.

کد خبر 3029454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha