۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵

با حضور جراحان و متخصصان قلب سراسر کشور؛

اجلاس علمی«بیماری‌های مادرزادی قلب» در مشهد برگزار شد

اجلاس علمی«بیماری‌های مادرزادی قلب» در مشهد برگزار شد

مشهد- اجلاس علمی«بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب» با حضور ۲۵۰ متخصص و جراح حوزه قلب از سراسر کشور در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر اجلاس علمی بیماری‌های مادرزادی قلب روز پنجشنبه هدف از برگزاری این همایش علمی را معرفی روش‌های نوین تشخیص و درمان بیماری‌های مادرزادی قلب با همکاری گروه قلب کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجمن قلب کودکان ایران و بیمارستان رضوی عنوان کرد.

بهزاد علیزاده اظهار کرد: بیماری‌های مادرزادی قلب با درصد بروز تقریبی معادل یک درصد از تولدهای زنده سهم عمده‌ای از اختلالات مادرزادی و طیف وسیعی از بیماری‌های مختلف قلب را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه با پیشرفت‌های صورت گرفته در خصوص درمان‌های طبی و مداخله‌ای غیرجراحی و جراحی امروزه بسیاری از این بیماری‌ها قابل درمان هستند ادامه داد: ضرورت شناساندن روش‌های تشخیصی و درمانی جدید و قابلیت‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در این خصوص در کشور عزیزمان ایران بیش از پیش حس می‌شد.

وی با بیان اینکه در این همایش ۳۰ مقاله پیرامون بیماری های ژنتیکی و مادرزادی قلب کودکان با حضور استادان برجسته قلب از سراسر کشور ارائه می شو افزود: همچنین در حاشیه برپایی این همایش نسبت به برپایی چهار میزگرد در خصوص تشخیص و درمان بیماری های مادرزادی با عنوان های جنبه های داخلی، تصویرنگاری، درمان های تهاجمی وغیر تهاجمی و نیز درمان های جراحی در بیماری های قلبی اقدام می شود.

وی گفت: از آنجا که پیشرفت‌های صورت گرفته در خصوص تشخیص و درمان بیماری‌های مادرزای قلب درکشور در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده و متخصصان این رشته در شهرهای مختلف ایران دستاوردهای قابل ارائه‌‌ای داشتتند در این اجلاس تجارب اساتید این رشته و رشته‌های مرتبط به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شود.

وی در خصوص مقالات ارسال شده به دبیرخانه‌ سمینار علمی «بیماری‌های مادرزادی قلب» گفت: در این همایش حدود ۳۰ مقاله در چهار نشست تخصصی توسط اساتید رشته‌های مختلف فوق تخصصی قلب کودکان، جراحی قلب، اکوکاردیوگرافی، اطفال و نوزادان ارائه می‌شود.

دبیر علمی کنفرانس علمی «بیماری‌های مادرزادی قلب» در ارتباط با گروه‌های هدف این اجلاس ابراز کرد: از جمله گروه‌های هدف می‌توان به فوق تخصص قلب اطفال، فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق، تخصص بیماری‌های قلب و عروق، تخصص کودکان، تخصص پزشکی هسته‌ای و پزشکان عمومی اشاره کرد.

وی با اشاره به عواملی که در ایجاد بیماری های مادرزادی قلبی نقش دارند افزود: عوامل ارثی، بیماری های ژنتیکی، بیماریهای دوران بارداری مانند عفونت های بارداری، بیماری های زمینه ای مادر مانند دیابت، مصرف برخی داروها، کمبود برخی مواد مغذی مانند اسید فولیک، استعمال دخانیات، مصرف الکل و فقر غذایی مهمترین آنها هستند.

دکتر علیزاده، علائمی که احتمال بیماری های قلبی در شیرخوارگی را شدت می بخشد نیز شامل کبودی صورت و دهان، نفس نفس زدن، دل زدن، تنفس تند، اختلال در شیر خوردن، تعریق زیاد، درد قفسه سینه و رشد نکردن کودک عنوان کرد.

 

کد خبر 3030254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha