۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹

رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

بازسازی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه با رفع تحریم ها

بازسازی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه با رفع تحریم ها

رئیس دانشگاه آزاد گفت: بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی این دانشگاه به دلیل تحریم ها بلااستفاده شده است که با رفع تحریم ها به دنبال بازسازی و نوسازی این تجهیزات هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد گفت: در این دانشگاه بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی به دلیل نقایص ناشی از وجود تحریم ها چند سالی است که بلااستفاده مانده به همین خاطر باید برای تعمیر، راه اندازی، نوسازی و بازسازی مجدد آنها برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح برجام افزود: لازم است دانشگاهیان به ویژه دانشگاه آزاد از این پیروزی تاریخی و بی نظیر ملت ایران در مقابل قدرت های جهانی نهایت استفاده را داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد مهمترین دستاورد این پیروزی را تثبیت حقوق هسته ای ایران در دنیا دانست و افزود: با اجرای این طرح بخشی از گره های اقتصادی و زنجیر های خصمانه و ظالمانه ای که به پای ملت ایران طی سال های تحریم بسته شده بود، گشوده شد.

میرزاده به آثار منفی تحریم طی یک دهه گذشته اشاره کرد و گفت: در این دوران بسیاری از استعدادها و توانایی هایی که قابلیت شکوفایی اقتصاد ایران را داشت از دست رفت و مشخص نیست چه زمانی خسارت های مستقیم و غیر مستقیم و عدم النفعی که به پای اقتصاد ایران گذاشته شد، بتوان محاسبه و جبران کرد.

وی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در تقدیر از دولت و تیم مذاکره کننده اشاره کرد و گفت: همان گونه که ایشان نیز می فرمایند «برای این دستاورد هزینه های بسیاری پرداختیم» که بخشی از این هزینه شامل هزینه های سنگین مربوط به حصر اقتصادی کشور است که غربی ها به ما تحمیل کردند.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: هنوز هیچ ارگانی فرصت نکرده مجموعه خسارت های مربوط به حصر اقتصادی را اعلام کند، اما پرواضح است که حداقل هر ساله ۲۵ تا ۳۰ درصد بهای بیشتری در قبال کالاهای اساسی و نیازهای کشور که از خارج وارد میشد پرداختیم. از سوی دیگر نیاز به برخی کالاها باعث می شد تا ما از واسطه ها خرید کنیم. واسطه هائی که اکنون با برجام مخالفت می کنند بدین جهت است که کاسبی خود را از دست داده اند.

میرزاده با بیان اینکه مخالفان برجام و رفع تحریم و همین طور دلواپسان داخلی و خارجی این دغدغه را هنوز دارند که برجام را تعطیل کنند، گفت: یکی از دلایل رفع تحریم ها، برداشتن همین دلالانی بود که با رفع تحریم ها منافع شان به خطر می افتاد.

کد خبر 3030729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha