۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵

رئیس اداره اوقاف مهدیشهر:

۲۷ پرونده حقوقی موقوفات مهدیشهر در حال رسیدگی است

۲۷ پرونده حقوقی موقوفات مهدیشهر در حال رسیدگی است

مهدیشهر - رئیس اوقاف و امور خیریه مهدیشهر گفت: از ابتدای سال جاری ۲۷ مورد پرونده حقوقی تشکیل و در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان سمنان، محسن براتی اظهار کرد: تعلل در رسیدگی به امورات موقوفات کوتاهی در اجرای فرامین دین مبین اسلام است.

وی افزود: در راستای تحقق و اجرای نیات موقوفات و بروز رسانی اجارات موقوفات مهدیشهر از ابتداء سال ۹۴ تا کنون ۲۷ مورد پرونده حقوقی تشکیل و در مراجع قضایی شهرستان مورد پیگیری قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر با اعلام اینکه هفت پرونده مذکور تعیین تکلیف شده و چهار پرونده آن به نتیجه کامل رسیده و اجراء شده است، گفت: روند مورد انتظار اداره در رسیدگی به پرونده های حقوقی بالاتر و سریعتر از این بوده و امید آن داریم با پیگیری های به عمل آمده بتوان ضمن تعیین تکلیف سریع پرونده های حقوقی هر چه سریعتر زمینه اجرای نیت واقفان خیراندیش فراهم شود.

براتی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقوفات تعلل در این امر را از مصادیق کوتاهی در فرامین دین مبین اسلام دانسته و عاقبت حاصل از آن را به ضرر خود فرد، گروه های بهره مند از عواید موقوفه و به طور کل جامعه اسلامی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت این مسئله در شهرستان مهدیشهر و پیگیری مجدانه در امر رسیدگی به موقوفاتی که مورد تعرض اشخاص قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: با بروز رسانی و حل مشکلات موقوفات مورد نظر خواهیم توانست به توفیقات خوبی در رسیدگی به امور مذهبی، قرآنی و فقرا دست یابیم.

کد خبر 3032198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha