۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱

تهیه سندپشتیبان علمی لایحه قانونی شدن مدارس غیردولتی/موانع رفع شد

تهیه سندپشتیبان علمی لایحه قانونی شدن مدارس غیردولتی/موانع رفع شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با تاکید بر اینکه سند پشتیبان و علمی لایحه قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی را تهیه کرده ایم، گفت: موانعی در متن لایحه وجود داشت که با ارائه راهکار برطرف کردیم.

مرضیه گرد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره لایحه دائمی شدن مدارس غیردولتی که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است گفت: این قانون ۲۰ سال است که وجود دارد. بعد از ۵ سال اصلاحیه و ۳ بار اجرای آزمایشی بنا به تبادل نظر و پیشنهاداتی که بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش انجام گرفت به این نتیجه رسیدیم که در قالب یک لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی افزود: پیش از اینکه این لایحه در دولت مورد بررسی قرار گیرد جلسات کارشناسی بین نمایندگان مجلس، موسسان غیردولتی، معاونت های مختلف و صاحب نظران صورت گرفت.

رئیس مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده بیان کرد: پیش از اینکه دولت بخواهد به مجلس شورای اسلامی سند پشتیبان و علمی قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی تهیه شد.

گرد خاطرنشان کرد: همه بندهای این قانون مورد کارشناسی در کمیته های تخصصی قرار گرفته شده است. نمی توانیم به قطع بگوییم که کاملا بدون نقص است اما می توانیم بگوییم کاملا با حداکثر هم اندیشی بندهای این لایحه تدوین شد و دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهایی برای برخی از بندهای این قانون که در اجرا دچار مشکل و موانع بودیم طراحی کرده ایم تا این موانع رفع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: چند ماه پیش این لایحه در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و رای زیادی توسط نمایندگان آورد اما شورای نگهبان به دلیل اشکالاتی که در متن وجود عودت دادند و امیدواریم مجددا در مجلس رای بالایی بیاورد.

وی یادآور شد: برخی ها فکر می کنند خرید خدمات آموزشی در قانون دائمی شدن مدارس غیر دولتی آمده اما اینگونه نیست و بندی در رابطه با خرید خدمات آموزشی وجود ندارد.

کد خبر 3033997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha