۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۱۱

استاندار خراسان جنوبی:

لزوم نظارت جدی بر بازار/بازرسی‌ها در ارائه آمار خلاصه نشود

لزوم نظارت جدی بر بازار/بازرسی‌ها در ارائه آمار خلاصه نشود

بیرجند – استاندار خراسان جنوبی بر نظارت جدی بر تنظیم بازار در ایام پایانی سال تاکید کرد و گفت: بازرسی‌ها فقط ارائه آمار و ارقام نباشد و وضعیت بازار در تمامی جهات رصد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وجه الله خدمتگزار ظهر چهارشنبه در کمیسیون تنظیم بازار در خراسان جنوبی  با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره، بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه تولیدات سالم، مرغوب و رفع نیازهای مصرف کننده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه عرضه کالا باید با تشخیص فرمانداران شهرستان‌ها باشد، تصریح کرد: همچنین افرادی که دارای پروانه کسب هستند، باید در این نمایشگاه به عرضه محصولات خود بپردازند.

خدمتگزار با بیان اینکه مسئولان مربوطه از بهداشتی بودن و تأمین سلامت کالای عرضه‌شده اطمینان داشته باشند، اظهار کرد:، برخورد جدی باعرضه کالاهایی که شرایط بهداشتی ندارند به عمل آید.

وی با تاکید بر بازرسی دقیق بر کالاها، بیان کرد: بازرسی‌ها فقط ارائه آمار و ارقام نباشد و کالاهای عرضه‌شده به همه لحاظ مخصوصاً تاریخ تولید و انقضاء بررسی شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باید بر عرضه کالا نظم و ترتیب صورت گیرد و افراد اجازه پیدا نکنند در گوشه و کنار شهر به‌طور خودسرانه به عرضه کالا و میوه بپردازند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در عرضه محصولات نورزی و نمایشگاه بهاره تولیدات استانی و ایرانی استفاده شود.

توزیع ۵۱ هزار سبد غذایی در استان

مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از توزیع سبد کالای رایگان بین ۵۰ هزار و ۹۳۶ خانواده نیازمند استان برای روزهای پایانی سال خبر داد.

حسین موهبتی  افزود: از این تعداد ۳۴ هزار و ۹۹۱ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۶ هزار و ۵۴۵ خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه توزیع این تعداد سبد کالا از ششم ماه جاری آغاز شده است، اظهار کرد: در قالب این سبدهای غذایی به هر خانواده یک و نیم کیلو مرغ، چهار کیلو برنج و دو عدد کنسرو مرغ داده می‌شود.

موهبتی  ادامه داد: در راستای این طرح، ۱۴۸ تن مرغ، ۵۰۵ تن برنج و ۱۹۷ هزار و ۳۳۴ قوطی کنسرو مرغ در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به ارسال مرغ از خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: روزانه ۲۰ کامیون مرغ از استان به کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان فرستاده می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: هیچ مشکلی برای فرستادن مرغ به سیستان و بلوچستان نداریم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بهاره در نقاط مختلف استان، بیان کرد: تاکنون شهرستان های طبس، بشرویه، نهبندان، خوسف، فردوس و بیرجند برای برپایی این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد خبر 3035574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha