۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

استراتژی دولت پرهیز از حرکت‌های حاشیه‌ای است

استراتژی دولت پرهیز از حرکت‌های حاشیه‌ای است

ساری -رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی گفت: استراتژی دولت حرکت در مسیر سیاست‌های تعیین شده و پرهیز از حرکت‌های حاشیه‌ای است و هیچ مدیری در دولت نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری مازندران، از گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان توسعه گرایی، عدالت و اعتدال یاد کرد و گفت: قدر انقلاب اسلامی بسیار بزرگتر از گفتمان‌های موجود است و آن چیزی که مهم است اینکه هیچ کس نمی‌تواند کشور را یکسان کند و همه تنوع فکری در کشور در چارچوب انقلاب اسلامی به رسمیت شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم بنا به دلایل مختلف از رفتار متناقض خسته شده‌اند افزود: مهم‌ترین رویکرد دولت جدید ثبات و آرامش است و دولت وارد بازی کسانی که می‌خواهند ثبات و آرامش را برهم بزنند نمی‌شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور با بیان اینکه مازندران با سرمایه‌های مختلف مدیریتی و انسانی نباید دچار تکثر شود افزود: هیچ راهی جز وحدت و همدلی برای توسعه استان در فضای آرام و استوار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مسیر موجود در پیش گرفته در مازندران، مسیر دولت خواهد بود، گفت: دولت، دولت جناح‌ها نیست زیرا اعتدال یک گفتمان ملی است و جناح‌های مختلف می‌توانند در این دولت باشند.

صالحی امیری با عنوان اینکه دولت مرزبندی خاصی برای حضور جناح‌های مختلف در دولت ندارد، گفت: باید از ظرفیت همه گروه‌ها و جناح‌ها برای توسعه کشور بهره گیری شود و نباید سلیقه گرایی کرد و دولت معتقد است در فضای کنونی همه گروه‌ها باید با اصل وفاداری به گفتمان اعتدال وارد میدان شوند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی به بحث امید و نشاط در جامعه اشاره کرد و با ارائه آماری در زمینه طلاق در کشور گفت: در سال جاری به ازای هر چهار ازدواج در کشور یک طلاق ثبت شده است.

جامعه نیازمند نشاط و امید است

وی با تأکید بر اینکه جامعه بیش از حد به نشاط و امید نیاز دارد تصریح کرد: همه تلاش‌ها باید منجر به امید شود و هرتلاشی که مردم را نسبت به آینده ناامید کند، خیانت به ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی است.

صالحی امیری عنوان اینکه عده‌ای تلاش دارند مرزبندی بین دولت و نظام ایجاد کنند یادآور شد: این در حالی است که موفقیت دولت، موفقیت نظام بوده و دهه فجر یکی از کانون‌های نشاط و امید در جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مازندران در سایه یک خیزش در آستانه دهه فجر است گفت: در حال حاضر بیش از همه به انسجام نیاز داریم و همگرایی همه نیروها برای اهداف بلند نظام اسلامی یک ضرورت به شمار می‌رود.

صالحی امیری با اظهار اینکه اکثر افکار عمومی جهان، ایران را کشوری باثبات قلمداد کرده‌اند گفت: دولت بنا ندارد از مقدسات استفاده ابزاری کند و اصلاح افکار دولت‌ها نسبت به ایران از دستاوردهای کسب‌شده به شمار می‌رود.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی ادامه داد: جمهوری اسلامی با توافق هسته‌ای توانست قدرت نرم خود را به نمایش بگذارد و از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کند.

وی با عنوان اینکه سیاست‌های کلان کشور با اذن مقام معظم رهبری انجام می‌شود گفت: توافق هسته‌ای و پیروزی نتیجه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت به مقدسات اعتقاد دارد ولی از آن استفاده ابزاری نمی‌کند، گفت: این دولت زمینی است و آسمانی نیست و بنا نیست دولت از مراجع، روحانیت و سرمایه بزرگ دین استفاده ابزاری داشته باشد و دولت در پی سیاست برد - برد است.

کد خبر 3038114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha