۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۵۶

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان:

مراکز اقامتی برای عیدنوروز در زنجان ساماندهی شود

مراکز اقامتی برای عیدنوروز در زنجان ساماندهی شود

زنجان- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه مراکز اقامتی برای عید نوروز ساماندهی شود، گفت: اقامت در مراکز اقامتی در نوروز سال گذشته افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در عید نوروز سال ۹۵ باید ایده های نو در دستور کار قرار گیرد افزود: اجرای کارهای نو باعث جذب گردشگران به استان می شود.

وی با اشاره به اینکه باید هتل ها و مهمان سراهابرای عیدنوروز ساماندهی شود گفت: اقامت در هتل ها، کمپ ها، مدارس و مهمان سراها افزایش یافته است.

رحمتی تاکید کرد:توجه به ماندگاری مسافر در استان باعث توسعه اقتصاد استان می شود و در این راستا باید به بحث مهم صنعت گردشگری توجه ویژه شود و در این میان خوشبختانه در نوروز امسال ماندگاری گردشگر در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است و این مهم باید تدوام داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: امروزه توسعه اقتصاد با توجه به صنعت گردشگری امکان پذیر است و در این میان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه این صنعت را در دستور کاری جدی خود قرار داده  و تا میزان ماندگاری گردشگر در استان بالا نرود اقتصاداستان ضعیف خواهد بود.

رحمتی تاکید کرد: سایت‌های تاریخی و تفریح و گردشگری هم باید برای عید نوروز سال۹۵ به خوبی آماده سازی شوند.

وی افزود: طی سال گذشته ۳۶ هزار و ۸۶۲ نفر در هتل‌های استان اقامت کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان به استقرار راهنمایان گردشگری در موزه‏‌ها و اماکن تاریخی استان در عید نوروز اشاره کرد.

رحمتی تصریح کرد: جذب گردشگران و استفاده از ظرفیت‏‌های گردشگری استان یکی از مهم‌‏ترین برنامه‏‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و در این میان نظارت بر مجتمع‏‌های خدماتی و گردشگری و برنامه‎ریزی به منظور استقبال از مسافران از برنامه‏‌ها ی مهم است.

کد خبر 3038416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha