۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶

پس از ابلاغ شیوه نامه جدید صورت گرفت؛

برنامه موسیقی در دانشگاه شریف/ مدیرفرهنگی: کنسرت برگزار نمی‌کنیم

برنامه موسیقی در دانشگاه شریف/ مدیرفرهنگی: کنسرت برگزار نمی‌کنیم

دانشگاه صنعتی شریف در حالی از برگزاری یک برنامه موسیقایی خبر داده است که در ماههای اخیر موضوع موسیقی در دانشگاهها بسیار خبرساز و از حساسیت ویژه ای برخوردار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فستیوال موسیقی دانشگاه صنعتی شریف طی روزهای ۲۵ تا ۲۹ بهمن ماه با هدف کشف استعدادهای موسیقایی دانشجویان در بخش های موسیقی محلی، سنتی، کلاسیک و پاب توسط کانون موسیقی این دانشگاه برگزار می شود که تنها دانشجویان این دانشگاه مجاز به حضور در این برنامه هستند.

این درحالی است که طی ماه های اخیر  و پس از تذکرات مقام معظم رهبری به مسئولان آموزش عالی؛ موضوع اجرای موسیقی و برگزاری کنسرت در دانشگاه ها از حساسیت ویژه ای برخوردار شده و باتوجه به این حساسیت ها شورای اسلامی شدن دانشگاه ها نیز اقدام به تدوین دستورالعملی درخصوص نحوه استفاده از موسیقی در دانشگاه ها کرد.

طبق این دستورالعمل دانشگاه ها مجاز به برگزاری کنسرت نیستند و در صورتی می توانند در برنامه های فرهنگی خود از موسیقی استفاده کنند که محتوای موسیقی های ارائه شده فاخر و توسط گروه های دانشجویی اجرا شود.

حامد مرادی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف درباره جزئیات این برنامه موسیقایی در دانشگاه به مهر گفت: فستیوال موسیقی این دانشگاه موضوع ترویج موسیقی را دنبال نمی کند و تنها برای کشف استعدادهای دانشجویان است. این برنامه کنسرت موسیقی بشمار نمی رود.

وی عنوان کرد: این برنامه توسط کانون موسیقی این دانشگاه برگزار می شود و تنها مختص دانشجویان دانشگاه است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این برنامه جلسه ای با نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف داشتیم و همچنین گزارشی نیز از روند برگزاری این برنامه روز گذشته به وزارت علوم ارسال شده است.

مرادی با بیان اینکه محتوا و نحوه برگزاری فستیوال موسیقی دانشگاه صنعتی شریف کنترل شده است، گفت: در روند اجرای این برنامه مسئولان فرهنگی دانشگاه حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شریف به هیچ عنوان موضوع کنسرت موسیقی در دانشگاه را دنبال نمی کند و در این زمینه نیز حساسیت زیادی دارد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: از سال ۶۸ تاکنون کانون موسیقی این دانشگاه برنامه فستیوال موسیقی را برگزار کرده است اما در هیچ دوره ای ترویج موسیقی هدف این برنامه نبوده است.

کد خبر 3047985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha