۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۴۴

مدیرکل فرهنگی دانشگاه:

واحدهای دانشگاه آزاد مفاخر استان خود را شناسایی می‌کنند

واحدهای دانشگاه آزاد مفاخر استان خود را شناسایی می‌کنند

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد از تدوین شیوه نامه شناسایی مفاخر در این دانشگاه خبر داد و گفت: این شیوه نامه به واحدهای دانشگاه ابلاغ شده است.

حبیب‌الله اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این شیوه نامه مبنای علمی و پژوهشی دارد و براساس آن واحدهای دانشگاه مفاخر و مشاهیر استان خود را شناسایی و به تایید کمیسیون های تخصصی استانی و سازمان مرکزی دانشگاه می رسانند.

وی افزود: براساس این شیوه نامه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مفاخر و مشاهیر کشور توسط واحدهای دانشگاه شناسایی شده اند که این افراد فعال در حوزه های مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی و هنری هستند و در حوزه های تمدنی مختلف زندگی کرده و آثار بزرگی داشته اند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: مفاخر و مشاهیر شناسایی شده توسط واحدهای این دانشگاه توسط شورای علمی در چهار سطح فراملی، ملی، منطقه ای و محلی تقسیم بندی شده اند و با همکاری گروه های آموزشی دانشگاه فعالیت های تحقیقاتی در خصوص زندگی و آثار این افراد انجام خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: تاکنون ۲۶ همایش با محوریت موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی در این دانشگاه برگزار شده است که هدف از برگزاری این همایش ها شناسایی شیوه های زندگی ائمه معصومین(ع) و علمای دینی و باز تولید و استفاده از سبک زندگی آنها در شرایط امروز است.

وی با بیان اینکه سبک شناسی امروز به یک موضوع تحقیقاتی و پژوهشی تبدیل شده است، گفت: این نوع تحقیقات در پژوهشکده‌های قرآن و عترت و مطالعات میان‌فرهنگی معاونت فرهنگی این در حال اجرا است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد عنوان کرد: مسئولان دو پژوهشکده قرآن و عترت و مطالعات میان فرهنگی این بر روند اجرای تحقیقات در حوزه سبک زندگی اسلامی و ایران تاکید زیادی دارند چراکه راه ماندگاری دین، استخراج دستورات قرآن و فرمایشات ائمه (ع) متناسب با مقتضیات زمان است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد به موضوع فرهنگ توجه ویژه ای دارد و براین اساس نیز در هفتادمین اجلاس شورای مرکز این دانشگاه به این موضوع توجه جدی شده است.

کد خبر 3050840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha