۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۰:۴۴

رئيس جمهور تونس:

گسترش و تعميق روح تسامح نيازمند گفتگو است

گفتگو بهترين شيوه به منظور ايجاد پل ارتباطي و تكميلي ميان ملتها و اشاعه روح تسامح و وفاق ميان آنها به شمار مي رود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه المدينه، زين العابدين بن علي رئيس جمهور تونس در مراسم روز ملي انجمنها تأكيد كرد: گفتگو راهي به منظور تحقق تفاهم و همبستگي ميان بشريت و برقراري ارتباط با آنها است.

رئيس جمهور تونس ياد آور شد: گفتگو شيوه ثابتي به منظور ايجاد روابط سازنده ميان جوامع مختلف بوده و همبستگي و اتحاد ملي مسلمانان و ديگر اديان آسماني را فراهم مي آورد.

زين العابدين بن علي گفت: ساخت دانشگاههاي گفتگوي اديان و تمدنها به منظور اشاعه فرهنگ گفتگو و ترويج تمدن اسلامي بسيار مهم است .

وي با اشاره به اهميت حضور شوراها و مؤسسات اسلامي در كشورهاي اسلامي و غير اسلامي افزود: مؤسسات ديني و شوراهاي اسلامي اصلي ترين شريك براي ساخت جامعه اي آزاد و مسئول هستند.

رئيس جمهور تونس از مردم خواست تا به آموزه هاي غني اسلام تمسك جويند و به ارزشهاي اصيل و غني اعتدال، ميانه روي و همبستگي پايبند باشند.

وي اظهار داشت: در سايه تمسك به ارزشهاي اسلامي پيشرفت، نوگرايي و نو انديشي ايجاد مي شود. از سوي ديگر دستيابي به توازن و تعادل در همه امور بسيار مهم است؛ زيرا افراط يك ملت را به نابودي مي كشاند.

زين العابدين بن علي به تأسيس جامعه اي كه عدل و تسامح در آن رايج باشد، اشاره و تصريح كرد: برپايي چنين جامعه اي به دنبال گفتگو و ايمان به خدا به دست مي آيد، همچنين دوري از افراط، تفريط، تعصب و غرض ورزي در دستيابي به چنين جامعه اي مهم خواهد بود.

کد خبر 315824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha