۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۴۶

يك استاد دانشگاه در گفتگو با مهر عنوان كرد:

خانواده ايراني همچنان به ارزشها پايبند است

خانواده ايراني همچنان به ارزشها پايبند است

حفظ نظام خانواده يكي از ارزشهايي است كه خانواده ايراني كماكان به آن پايبند باقي مانده و سعي در انتقال آن به نسلهاي بعدي دارد.

دكتر مهدي صميمي اردستاني ، استاد رشته روانپزشكي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر ، در تشريح تهديدها و فرصت هاي خانواده ايراني افزود: خانواده ايراني در سالهاي اخير در حال سپري كردن يك مرحله گذر از سنتي به مدرنيته است كه پيامدهاي ناشي از آن به عنوان مهمترين چالش گريبانگير خانواده ها محسوب مي شود. به عبارت ديگر عدم گذر كامل خانواده ايراني از شكل سنتي به مدرنيته ، آن را با چالش مواجه كرده است.

وي تصريح كرد: هم اكنون تقريبا " خانواده سنتي " كه در آن پدر برنامه ريز و تصميم گير ، مادر صرفا مدير خانواده و فرزندان هم كاملا تابع والدين بودند ، منسوخ شده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به تغيير جايگاه اعضاي خانواده و حركت آن به سمت مدرنيته ، اظهار داشت: همانند كشورهاي جهان اول ، در حال حاضر فرزندان در خانواده ها تا حدودي به استقلال دست يافته اند. در حالي كه هنوز ابزار استفاده از اين استقلال را ندارند و حداقل بايد تحت پوشش مالي خانواده باقي بمانند.

به گفته صميمي ، اين استقلال ناقص موجب ايجاد دوگانگي در فرزندان مي شود و اختلافات بين نسل گذشته و جديد در خانواده ها ، نمود اين قضيه است.

 

کد خبر 325366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha