۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۰۷

در گفتگو با مهر عنوان شد:

يگان حفاظت از منابع طبيعي آغاز به كار كرد

يگان حفاظت از منابع طبيعي آغاز به كار كرد

يگان ويژه حفاظت از منابع طبيعي به عنوان طرح پايلوت در استان گلستان آغاز به كار كرد.

فرمانده يگان حفاظت از منابع طبيعي كشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعي مهر در كرج گفت: به دليل ضرورت هايي كه توسط سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري كشور احساس مي شد ، اين يگان شكل گرفت و كار خود را با تعداد محدودي نيرو از استان گلستان آغاز كرده است.

سرهنگ تقي وارياني افزود: اين يگان ملبس به لباس فرم نيروي انتظامي ، اسلحه و ادوات ويژه حفاظت است و تحت نظارت نيروي انتظامي به حفاظت از منابع طبيعي كشور مي پردازد.

وي خاطر نشان كرد: در اجراي اين طرح از نيروهاي موجود در نيروي انتظامي بهره گيري مي شود و نيروي جديدي براي اين كار در نظر گرفته نشده است.

وارياني ادامه داد : همچنين از نيروهايي كه تاكنون اين وظيفه را برعهده داشته اند پس از آموزش و مسلح شدن استفاده مي شود .

وي با اشاره به شهادت چند تن از جنگلبانان در سالهاي اخير تصريح كرد: قانونمند كردن حفاظت از منابع طبيعي خطرات احتمالي اين شغل را كاهش مي دهد. از سوي ديگر اختيارات نيروي حافظ جنگل به عنوان يك نيروي رسمي كمك شايان توجهي به مبارزه با متخلفان خواهد كرد.

فرمانده يگان حفاظت از منابع طبيعي كشور اظهار داشت: اين طرح پس از اجراي آزمايشي در استان گلستان در تمامي نقاط كشور به مرحله اجرا درمي آيد و انتظار مي رود طرحي مفيد و سازنده باشد.

وي يادآور شد: در هر استان يك فرمانده يگان حفاظت از منابع طبيعي منصوب و زير نظر فرماندهي كل به انجام وظيفه در اين خصوص مي پردازد.

کد خبر 325534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha