۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۳:۵۳

بررسي وضعيت موسيقي روز (7)

بسياري از آثار موسيقايي پاپ كف روي آب است

بسياري از آثار موسيقايي پاپ كف روي آب است

مسعود خادم - خواننده گفت : مردم نقش تعيين كننده اي در جريان موسيقي دارند و قطعا با توليد آثار كيفي مي توان شناخت آنها را از موسيقي بيشتر كرد.

مسعود خادم -خواننده موسيقي روز - در گفتگو با خبرنگار موسيقي مهر ضمن بيان اين مطلب افزود : موسيقي پاپي كه در حال حاضر توليد مي شود اغلب از ماندگاري و كيفيت بالايي برخوردار نيست ، اما با كمال تعجب مي بينيم كه از طرف مردم با استقبال مواجه مي شود و اين مساله نشان دهنده اين است كه آنها به مرورزمان قدرت تشخيص موسيقي واقعي را از شبه موسيقي از دست داده اند كه البته با توجه به شرايط تقصيري هم متوجه آنها نيست .

وي در ادامه اظهارداشت: هرهنرمندي يك رسالت دارد كه متناسب با شرايط بايد به آن وفادار باشد. يك موزيسين پاپ در اين شرايط كه حمايت هاي درستي از موسيقي پاپ نمي شود ،بايد با خلق آثار هنري و اصل ، كاري بكند كه سليقه مردم به سمت سلامت پيش برود .

اين خواننده موسيقي پاپ كم دانشي موزيسينها را يكي از دلايل ركود و انحراف موسيقي پاپ دانست و گفت : بيشترموزيسين هاي موسيقي پاپ -ازخواننده تا آهنگساز -از دانش بالايي در مسايل مربوط به موسيقي برخوردار نيستند . به عنوان مثال بسياري از خواننده ها و آهنگسازهاي ما از فن تلفيق مناسب شعر و موسيقي كوچكترين اطلاعي ندارند . يا اينكه از شناخت محيط اطراف خود و مسائل اجتماعي ناتوانند.

وي در همين خصوص افزود : ما مشكلاتي هم در زمينه مسائل تكنيكي و ابزاري داريم . سيستم هاي ضبط ما به روز است ، اما كساني كه مسئوليت اين دستگاه ها را به عهده دارند كمتر به تمام امكانات آن آشنا هستند.

وي با اشاره به نقش دولت در حمايت از موسيقي پاپ گفت : متاسفانه دولت فكر مي كند با باز گذاشتن دست همه موزيسين هاي عرصه پاپ مي تواند موجب شكوفايي آن مي شود .اما بسياري ازآثاري كه حتي با استقبال مردم مواجه مي شوند مثل كف روي آب هستند . من فكر مي كنم دولت بايد از كار هاي هنري و با ارزش حمايت كند .

مسعود خادم در پايان ،تصريح كرد : موسيقي پاپ ما نسبت به گذشته كوچك ترين پيشرفتي نداشته است .

 

 

کد خبر 325703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha