۸ خرداد ۱۳۸۵، ۱۴:۳۹

ژيلا ايپكچي در گفتگو با مهر :

تدوين به تنهايي نمي‌تواند فيلم را نجات دهد

تدوين به تنهايي نمي‌تواند فيلم را نجات دهد

تدوين به تنهايي نمي‌تواند يك فيلم را نجات بدهد، بلكه بايد دستمايه‌هاي مناسبي براي كار در دست تدوينگر وجود داشته باشد.

ژيلا ايپكچي در گفتگو با خبرگزاري "مهر" در مورد فعاليت هايش در عرصه سينما و تلويزيون گفت: "آخرين كارم تدوين مجموعه "بشارت منجي" به كارگرداني نادر طالب زاده بود و به همين دليل مدتي از جريان سينما دور ماندم. تدوين دو فيلم مستند بلند كه در فرانسه ساخته شده بود را به تازگي به پايان رسانده ام."

اين تدوينگر در مورد علل كم كاري خود در عرصه سينما گفت: "اصولاً وضعيت سينما به گونه اي است كه مشاغلي مثل تدوين و طراحي صحنه به سمت حذف شدن پيش مي رود و تقريباً خود كارگردانان اين امور را در كنار كارگرداني فيلم انجام مي دهند. دليل عمده آن هم برمي گردد به جنبه هاي اقتصادي."

ايپكچي در مورد تدوين فيلم ـ مجموعه "بشارت منجي" گفت: "فكر مي كنم اين فيلم ـ مجموعه كه درجه الف دارد جزو معدود آثاري است كه به زندگي حضرت عيسي مسيح (ع) در ايران مي پردازد و علاوه بر آن مجموعه قطعاً براي مخاطبانش داراي جذابيت است."

تدوينگر "خواب سفيد" در ادامه در مورد وضعيت تدوين سينماي ايران گفت: "تدوينگران ما اصولاً آدم هاي باتفكر و حرفه اي هستند و كارشان را دوست دارند و با علاقه براي ارتقاء سطح كار تحقيق و پژوهش انجام مي دهند. البته تدوين به تنهايي نمي تواند يك فيلم را نجات بدهد، بلكه بايد دست مايه هاي مناسبي براي كار در دست تدوينگر وجود داشته باشد. اصولاً ساخت يك فيلم موفق مانند يك زنجير است كه يابد همه اجزاء آن با هم هماهنگي داشته باشد."

کد خبر 333012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha