اين شاعرمعاصر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و ادب مهر، با بيان اين مطلب افزود : من چندان به وجود مافيا معتقد نيستم ، اما معتقدم كه تشكل هاي ادبي در تهران به دليل نزديك بودن به مركز توزيع منابع از امكانات بيشتري برخوردارند و طبيعي است كه دايره شناختشان نسبت به دوستان و هم انجمني هايشان بيشتر است و در امور از آنها استفاده مي شود .
دكتر محمود اكرامي فر تصريح كرد : بايد اين گونه امكانات بين همه توزيع شود ، مثلا اگر قرار است يك شاعر به كشورهاي ديگر سفر كند ، اگر قرار است نماينده شعر ايران باشد بايد نماينده استانهاي ايران ازجمله تهران باشد ، اما اين گروه بندي ها را در حيطه پخش كتاب قبول دارم .
وي ادامه داد : امروزه در حيطه شعر، كمتر ناشري پيدا مي شود كه براي شعر سرمايه گذاري كند ، در اينجا بحث نبودن مخاطب نيست چرا كه شعر خوب حتما مخاطب خود را پيدا مي كند ، آن قدر شعر ضعيف چاپ شده كه اگر شعر قوي نيز منتشر شود در اين آشفته بازار گم مي شود ، يعني شعرهايي كه خوب نيستند خيلي بيشتر از مجموعه شعرهاي خوب منتشر شده هستند و امروزه حكايت شعر خوب در روزگار ما به جستجوي سوزن در انبار كاه شبيه است .
دكتر محمود اكرامي فر يادآور شد : چاپ يك اثر يعني دعوت ديگران به سمت نگاه و انديشه خود و اين ديدگاه ها و اعتقادات بخشي از زندگي شخصي و غير شخصي مولف است كه در معرض ديد عموم قرار مي دهد ، اين كه در چه مرحله اي مولف مي تواند پذيراي نگاه ديگران باشد به بلوغ انديشه و فكر وي بستگي دارد.
مشاور مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي خاطرنشان كرد : خوانندگان اثر ميهمانان انديشه و تفكر ما هستند و ما بايد آن زيبايي و آراستگي كامل را در آثار بيروني و دروني خود داشته باشيم ؛ براي چاپ يك اثر فرد بايد به اين نتيجه برسد كه شعر ، سخن و اثرش در حدي است كه ديگران را دعوت كند كه متاسفانه بعضي وقت ها به خودشيفتگي ختم مي شود .
اكرامي فر يادآور شد : يك مولف بايد بداند كه چرا كتاب چاپ مي كند ، آيا صرفا چاپ يك اثر است و يا اين كه انديشه پخته خود را در معرض ديد ديگران قرار مي دهد .
نظر شما