وي در ادامه بروز نواقص جدي در برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان را در بلاتكليفي رابطه ميان دوگروه برگزاركنندگان تهراني و اصفهاني دانست و افزود : نكته ديگر اينجاست كه ما معمولا فرصت هايمان را از دست مي دهيم و در آخرين فرصت تنها به فكر اجرا مي افتيم . به همين خاطر عنصر برنامه ريزي غالبا از نظر دور مي ماند . در مورد اين جشنواره هم همين اتفاق مي افتد ؛ هرسال در آخرين روزها دورهم جمع مي شويم بنابراين مجبوريم برنامه ريزي را به سرعت سپري كنيم و به اجرا برسيم . اين شرايط باعث مي شود درمورد كيفيت اجرا نيز به خودمان تخفيف دهيم .
مدير اجرايي هجدهمين جشنواره بين المللي كودكان و نوجوانان برگزاري اين دوره را نسبتا منظم ارزيابي كرد وگفت : فكر مي كنم مشكلات بسياري وجود دارد كه از چشم شركت كنندگان معمولي مخفي مانده و فقط افرادي كه به امور اجرايي اشراف دارند اين مشكلات را درك مي كنند . ما تنها مي توانيم با برنامه ريزي درست و به موقع مانع از تكرار اين مشكلات در سال آينده شويم .
اين نويسنده و كارگردان سينما با تاكيد بر اهميت تجربه همكاري با گروه فعلي اين همكاري را در رفع نواقص جشنواره سال آينده موثر دانست وگفت : به دليل اينكه مي دانم كيفيت برگزاري براي آقاي عليرضا رضا داد دبير جشنواره اهميت زيادي دارد قطعا با درايت ايشان در سال آينده برنامه ريزي دقيقي براي جشنواره صورت مي گيرد .
وي همچنين جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان را بزرگترين جشنواره جهاني در اين حوزه ارزيابي كرد و اين ويژگي را دليل ديگري براي توجه به اهميت برنامه ريزي دقيق در برگزاري آن دانست و گفت : شخصا معتقدم اصفهان به عنوان شهري كه از قرن ها پيش مركز هنر ايران بوده در طول سال بايد رويداد هاي هنري و فرهنگي متعددي داشته باشد كه هريك مخاطبين خودشان را ارضا كنند . با اين روش مي توان خط مشي كلي جشنواره اي مثل اصفهان را حفظ كرد .
نيكخواه آزاد در پايان از اهميت ارائه تعريف براي جزئيات برگزاري جشنواره ياد كرد و گفت : همواره تفاوت تعاريف مي تواند به تفاوت انتخاب ها و تصميم گيري ها منجر شود بنا براين تاجاي ممكن بايد تعاريف مشخصي براي بخش هاي برگزاري جشنواره از مرحله انتخاب فيلم و دعوت از ميهمانان گرفته تاكيفيت سالن هاي نمايش فيلم و... از پيش تعيين شود .
نظر شما