۲۷ تیر ۱۳۸۵، ۱۳:۵۵

دويچه وله با اشاره به بيانيه گروه هشت؛

بحران خاورميانه با بيانيه حل نمي شود

شبكه خبري دويچه وله با اشاره به تنش آفريني رژيم صهيونيستي در منطقه و بيانيه سران گروه هشت در اين زمينه تصريح كرد كه وخامت اوضاع خاورميانه با بيانيه بهبود پيدا نمي كند، بلكه بايد تدبيري عملي و راهبردي در اين زمينه اتخاذ كرد .

به گزارش خبرگزاري مهر، شبكه خبري دويچه وله درمطلبي نوشت : با وجودگذشت يك هفته، هنوز شاهد نا آرامي در خاورميانه و به ويژه در لبنان هستيم .

سران هفت كشور صنعتي در كنار روسيه نيز در نشست تازه پايان يافته گروه هشت در سنت پترزبورگ نيز با تاكيد بر لزوم كمك به بهبود اوضاع منطقه، بيانيه اي را در اين زمينه منتشر كردند .

 در بيانيه اي كه رهبران هشت كشور صنعتي جهان در گفتگوهاي خود در سنت پترزبورگ بر سر آن به توافق رسيدند، آمده است :" به اين عناصر افراط گرا و  كساني كه از آنها حمايت مي كنند، اجازه داده نمي شود خاورميانه را به هرج و مرج بكشانند".

اين بيانيه خاطرنشان مي كند : "ما از اسرائيل مي خواهيم از خود نهايت خويشتنداري را نشان دهد ".

دويچه وله درادامه تحليل خود بدون اشاره به تجاوزات بي رحمانه و ضد انساني رژيم صهيونيستي عليه مردم بي دفاع لبنان و حمايت هاي آشكارغرب به ويژه آمريكا ازاين رژيم كه اين جنايات را به مثابه دفاع اين رژيم از خويش خوانده اند، نوشت : جاي تعجب است كه رهبران قدرتمندترين كشورها به انتشار يك بيانيه درباره خاورميانه اكتفا كنند ، زيرا بيانيه كمكي به حل بحران به وجود آمده نمي كند، بلكه بايد تدبيري عملي و راهبردي در اين زمنيه اتخاذ شود .

تحليلگر اين شبكه با اشاره به اينكه دولتهاي گروه هشت مسئول كاهش برخي بحرانهاي بين المللي هستند ، تصريح كرد : كلمات و واژه ها تنها در كتب و نوشتار ايفاي نقش مي كنند ، اما در تغيير شرايط حاد كنوني در خاورميانه بي تاثير هستند .

در پايان اين مطلب آمده است : بهترين شيوه براي آغاز اقدامات اوليه براي كاهش بحران خاورميانه تعميق همكاري ميان سازمان ملل ، اتحاديه اروپا ، گروه هشت و كشورهاي عربي است .

کد خبر 354778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha