۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

جلد شانزدهم فرهنگنامه کودک و نوجوان تا پایان سال منتشر می‌شود

جلد شانزدهم فرهنگنامه کودک و نوجوان تا پایان سال منتشر می‌شود

دبیر شورای کتاب کودک گفت: شانزدهمین جلد از فرهنگنامه کودک و نوجوان تا ۲۰ اسفندماه جاری منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این جلد از این دائره‌المعارف عمومی را پیش خرید کنند.

نوش‌آفرین انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار جلد شانزدهم فرهنگنامه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نخستین دایره المعارف عمومی مصور ایرانی است که از سال ۱۳۵۸ تاکنون با دیدگاهی علمی – پژوهشی و با تکیه بر فرهنگ ایران و جهان متناسب با دانش پایه و زبان و بیان گروه سنی ۱۶-۱۰ سال تهیه می‌شود.

به گفته دبیر شورای کتاب کودک، در تألیف این فرهنگنامه بیش از ۳۰۰ استاد و متخصص رشته‌های مختلف همکاری می‌کنند. کلیه فعالیت‌های فرهنگنامه زیر نظر شورای اجرایی و دبیر آن صورت می‌گیرد. تاکنون ۱۵ جلد از فرهنگنامه منتشر شده است و شانزدهمین جلد هم ۱۷ اسفندماه با حضور بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی می‌شود.

انصاری همچنین به بخش‌های مختلف مراسم رونمایی از جلد شانزدهم فرهنگنامه اشاره و بیان کرد: این مراسم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که از آن جمله می‌توانم به رونمایی از جلد شانزدهم «فرهنگنامه کودک و نوجوان»، تجلیل از ۲۸ پدیدآور آثار برگزیده نشان «ماهی سیاه کوچولو» شامل نویسنده، مترجم و تصویرگر، یک نفر از برگزیدگان جایزه آذر یزدی و یک نفر از برگزیدگان جایزه جعفر پایور و همچنین تعدادی از ناشران آثار اشاره کنم.

این پژوهشگر کودک و نوجوان همچنین بیان کرد: کسانی که مایل به تهیه این جلد از فرهنگنامه هستند می‌توانند با مراجعه به سایت شورای کتاب کودک و واریز مبلغ ۵۶ هزار تومان، شانزدهمین جلد را تهیه کنند.

به گفته انصاری پیش‌بینی می‌شود مجموعه فرهنگنامه در ۲۶ جلد با نظم الفبایی با بیش از پنج هزار مقاله و چندین هزار نقشه، تصویر و نمودار رنگی از سوی شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه منتشر شود.

تاکنون جوایز کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (۱۳۷۷)، ترویج علم ایران (۱۳۷۹) و بهترین مقاله های دینی در دایره المعارف ها (۱۳۸۳) به فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اعطا شده است.

کد خبر 3565625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha