دفتر «حیدرالعبادی» مطرح کرد؛

اظهارات وزیر خارجه امارات مداخله جویانه و توهین به مردم عراق است

اظهارات وزیر خارجه امارات مداخله جویانه و توهین به مردم عراق است

دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اظهارات اخیر وزیر خارجه امارات مبنی بر تروریستی خواندن گروه های مردمی عراق را مداخله جویانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، دفتر «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای، اظهارات وزیر خارجه امارات مبنی بر تروریستی خواندن گروه های مقاومت مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی» را مداخله جویانه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش در این بیانیه تصریح شده است: نیروهای مقاومت مردمی عراق به صورت داوطلبانه و مانند قهرمانان در کنار ارتش این کشور در جنگ علیه تروریست ها شرکت کرده و مناطق تحت اشغال تروریست ها را آزاد کرده اند که این امر موجب دور شدن خطر تروریسم از کشورهای حوزه خلیج فارس شد.

در این بیانیه همچنین از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواسته شده که در کنار عراق برای مبارزه با تروریسم بمانند و از این کشور حمایت کنند.

علاوه بر این در این بیانیه دفتر نخست وزیر عراق از اظهارات وزیر خارجه امارات ابراز تعجب کرده و گفته است که الحشد الشعبی تحت نظارت نخست وزیر و فرماندهی ستاد مشترک نیروهای مسلح عراق است.

همچنین دفتر نخست وزیر عراق ضمن رد کردن مقایسه الحشد الشعبی با گروه های تروریستی، عنوان کرده است که اظهارات وزیر خارجه امارات، توهین به مردم عراق و مداخله در امور داخلی عراق محسوب می شود.

شایان ذکر است پیش از این عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات طی سخنانی اعلام کرده بود که همانگونه که در صدد نابودی داعش و جبهه النصره در عراق هستیم، باید شبه نظامیان الحشد الشعبی نیز نابود شوند.

کد خبر 3567066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha