۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۳:۰۹

گفتگوی تلفنی جو بایدن با حیدر العبادی

گفتگوی تلفنی جو بایدن با حیدر العبادی

جو بایدن معاون باراک اوباما در گفتگوی تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق بر کمک های کشورش در مبارزه با تروریست های داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جو بایدن معاون باراک اوباما در یک گفتگوی تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق درباره تحولات منطقه و کمک مالی و نظامی آمریکا به عراق صحبت کردند.

بایدن در این گفتگوی تلفنی که روز چهارشنبه انجام شد گفت: کشورش درخواست عراق برای کمک های نظامی را مورد بررسی قرار می دهد.

بایدن خاطر نشان کرد: آمریکا همچنان به کمک های خود برای تثبیت اقتصاد عراق متعهد است. بایدن گفت: در نشست با کشورهای جی۷ این اطمینان داده شده است که منابع مالی کافی برای مبارزه با داعش در عراق تامین شود.

عراق برای مبارزه با تروریست های داعش از آمریکا و قدرت های جهانی کمک نظامی و مالی درخواست داده است. کاخ سفید همچنین اعلام کرده است که جو بایدن قرار است در یک سفر پنج روزه از ۵ تا ۱۰ مارس از کشورهای خاورمیانه بازدید کند.

طبق اعلام کاخ سفید بایدن به کشورهای امارات، اردن، کرانه باختری و سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد و با مقامات این کشورها ملاقات می کند.

قرار است بایدن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار و ملاقات داشته باشد. دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از برنامه های دیگر بایدن در سفر به خاورمیانه است.

کد خبر 3571562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha