۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶

منتخب مردم قروه و دهگلان در گفتگو با مهر:

اشتغال مطالبه اصلی مردم کردستان/صنعت وکشاورزی مهمترین ظرفیت توسعه

اشتغال مطالبه اصلی مردم کردستان/صنعت وکشاورزی مهمترین ظرفیت توسعه

سنندج – منتخب مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری مهمترین مشکل در استان کردستان است و به همین دلیل اشتغال یکی از مطالبه های جدی مردم این استان به شمار می رود.

علی محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفندماه بیان کرد: خوشبختانه با تلاش مسئولان در حوزه های مختلف نظارتی، اجرایی و بازرسی انتخابات خوب و با شکوهی در سراسر کشور به ویژه شهرستان های قروه و دهگلان برگزار شد.

وی ضمن تقدیر از حضور و مشارکت مردم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: مردم با حضور خود در صحنه بار دیگر حماسه ای خلق کردند و به همین دلیل انتظار می رود که نمایندگان و مسئولان نیز به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت کنند.

منتخب مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: من باید از مردم دو شهرستان قروه و دهگلان که من را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند تقدیر کنم و امیدوارم که بتوانم با خدمت رسانی بهتر قدردان این حضور و حمایت آنها باشم.

وی مردم را حامی و پشتیبان نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: در شرایطی که دشمن از تمامی ابزارهای در اختیار خود برای مایوس کردن مردم برای حضور در صحنه استفاده کرد ولی مردم باز هم با حضور خود توانستند حماسه ای ماندگار را در هفتم اسفندماه خلق کنند.

مرادی گفت: من با صداقت با مردم سخن گفتم و هیچ وعده ای به آنها ندادم فقط اعلام کردم که در چهارچوب وظایف یک نماینده برای اعتلا و توسعه حوزه انتخابیه، استان و کشورم از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی کنم و فکر می کنم که مردم نیز به این صداقت من رای دادند.

وی با اشاره به اینکه فصل رقابت های انتخابات تمام شده است و همه باید همدل و همزبان برای  توسعه جامعه تلاش کنیم، عنوان کرد: من انتظار دارم که همه نخبگان استان به ویژه افراد توانمند دو شهرستان قروه و دهگلان با مشاوره های خود من را برای خدمت رسانی بهتر به مردم حمایت کنند و در این راستا از تمامی توانمندی های سطح استان نیز بهره خواهم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فعلی استان کردستان و مشکلات این استان برای رسیدن به توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: متاسفانه کردستان در حوزه زیرساختی مشکلات متعددی دارد و به همین دلیل باید تقویت زیرساخت های این استان با هدف توسعه همه جانبه کردستان در دستور کار قرار گیرد.

مرادی یادآور شد: انتظار می رود که مجلس دهم به دور مسائل سیاسی و جناحی به فکر خدمت رسانی به مردم باشند چرا که استانهای همچون کردستان به دلیل عدم توجه در سالهای گذشته نیازمند حمایت های بیشتری در حوزه های اقتصادی و مالی هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های لازم به خوبی کردستان به رشد و توسعه نرسیده است، گفت: ما باید تقویت زیرساخت های رسیدن کردستان به توسعه همه جانبه را در اولویت قرار دهیم که در راستای عملیاتی کردن این مهم نقش مدیران و مسئولان اجرایی حیاتی است.

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده بیکاری در سطح جامعه به ویژه استان کردستان، گفت: متاسفانه وضعیت بیکاری به گونه ای است که شمار زیادی از نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی در سطح جامعه بیکار هستند به همین دلیل باید به حوزه اشتغال توجه ویژه ای صورت گیرد.

منتخب مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شک موضوع اشتغال و همچنین برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بیشتر در استان کردستان و سایر مناطق نیازمند کشور باید یک اولویت باشد و حال که دولت توانست در عرصه سیاست خارجی موفق باشد باید نگاهی ویژه نیز به مسائل داخلی داشته باشد.

وی به وضعیت دو شهرستان قروه و دهگلان اشاره کرد و یادآور شد: در حالی که قروه و دهگلان در دو بخش صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت و استعدادهای بسیار خوبی هستند ولی متاسفانه به دلایل مختلف تاکنون از این دو ظرفیت مهم برای توسعه آنها استفاده نشده است.

مرادی گفت: ما باید در اولین اقدام زمینه را برای بهره برداری مناسب از ظرفیت های صنعت و کشاورزی در دو شهرستان قروه و دهگلان فراهم کنیم که این مهم با جذب سرمایه گذاری های دولتی و بخش خصوصی ممکن می شود.

وی عنوان کرد: تسهیل شرایط برای حضور افراد سرمایه گذار در دو شهرستان قروه و دهگلان و همچنین حمایت موسسات پولی و بانکی از آنها باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد و در این راستا مسئولان استان و این دو شهرستان نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند.

وی به وضعیت رکود اقتصادی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش برای عبور از این رکود اقتصادی و همچنین توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توجه به اقتصاد مقاومتی دو موضوع بسیار مهمی است که باید مجلس شورای اسلامی و سایر قوا به آن توجه ویژه داشته باشند.

منتخب مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتظار اصلی و جدی مردم توسعه در تمامی حوزه هاست و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به بهترین شکل ممکن مطالبات و خواسته های مردم را به گوش مسئولان برسانند و در جایگاه نظارتی خود نیز بر عملکرد مسئولان و مدیران در سطح کشور و استان نظارت جدی داشته باشند.

کد خبر 3572539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha