۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۴۹

در گفتگو با مهر اعلام شد:

جزئیات برگزاری جشنواره قرآن و حدیث حوزه خواهران/ شرکت ۳۳۰۰ طلبه

جزئیات برگزاری جشنواره قرآن و حدیث حوزه خواهران/ شرکت ۳۳۰۰ طلبه

دبیر دهمین جشنواره قرآن و حدیث حوزه‎های علمیه خواهران قم گفت: این جشنواره از ۱۲ اسفندماه آغاز شده و تا ۵ خرداد سال آینده ادامه دارد.

فهیمه الیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بخش شفاهی این جشنواره به کار خود پایان داد و بخش آنلاین آن تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

دبیر دهمین جشنواره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه خواهران قم افزود: در این جشنواره ۳ هزار و ۳۰۰ خواهر طلبه از مدارس علمیه قم در ۳۷ رشته شرکت کرده‌اند.

الیاسی ارتقای سطح معارف قرآنی و گسترش فضای قرآنی در حوزه‌های علمیه را از اهداف محوری برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره در مرکز علمی و حوزوی جامعه الزهرا(س) در حال برگزاری است، اظهار داشت: این جشنواره در سال‌های گذشته به صورت کشوری برگزار می‌شد اما امسال برای اولین بار در قالب استانی برگزار شده و هدف آن شناسایی استعدادهای قرآنی و معارفی در حوزه‌های علمیه خواهران و پرورش استعدادها از طریق حمایت‌های مادی و معنوی از طلاب خواهر برگزیده در این جشنواره است.

الیاسی گفت: استقبال طلاب خواهر از این جشنواره بسیار خوب بوده است و این موضوع نشان دهنده انس طلاب با قرآن و علوم قرآنی است.

به گفته وی، اگر فرهنگ قرآنی در جامعه با محوریت طلاب و مبلغان دینی ترویج شد زمان کوتاه‌تری برای رسیدن به یک جامعه قرآنی ایده‌آل لازم خواهد بود زیرا بانوان جامعه هدف طلاب خواهر هستند و اگر در یک جامعه، زنان در مسیر رشد یک فرهنگ قرار گرفتند، آن جامعه در مسیر فرهنگ قرآنی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 3572540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha