۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰

مدیرکل امور اقتصادی اردبیل در گفتگو با مهر:

احصا قابلیت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل/ پژوهش‌ اقتصادی حمایت می‌شود

احصا قابلیت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل/ پژوهش‌ اقتصادی حمایت می‌شود

اردبیل – مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان اردبیل به منظور تأمین نیاز اطلاعاتی سرمایه‌گذاران احصا می‌شود.

هاشم مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: تحقیقات گسترده‌ای با هدف احصا قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم بتواند نقشه راه سرمایه‌گذاران باشد.

وی با بیان اینکه در این مجموعه پژوهشی تمامی پتانسیل‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان به تفکیک شهرستان‌ها مطالعه شده است، ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات و امکانات هر منطقه نیز مشخص شده و در مجموعه منسجمی می‌تواند مورد استفاده سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با تأکید به ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان، افزود: به منظور رونق سرمایه‌گذاری مطالعات متعددی انجام شده است.

مظفری به چاپ سه کتاب در سال جاری در امور اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: از جمله مطالعه تطبیقی شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل و کشور در سال‌های ۸۵ تا ۹۳ در این کتاب درج شده است.

وی با اشاره به تداوم مطالعات برای سال ۹۴، اضافه کرد: علاوه بر این بررسی آماری رشته فعالیت‌های اقتصادی استان اردبیل در سال‌های ۸۰ تا ۹۱ انجام شده و پیش‌بینی آن تا سال ۹۴ نیز در کتاب درج شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان به تدوین گزارش تحلیلی وضعیت اقتصادی استان اردبیل درسال ۱۳۹۲ نیز اشاره کرد و متذکر شد: به دلیل اینکه آمارهای موردنیاز تدوین کتبی از این دست حداقل یک سال زمان می‌برد، تدوین وضعیت اقتصادی سال ۹۲ در ابتدای سال جاری انجام شد.

به گفته مظفری تمامی کتب منتشر شده با تیراژ هزار نسخه بوده و در اختیار تمامی دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزش عالی و تمامی ادارات کل دارایی و مالیات استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی تأکید کرد: به دلیل اهمیت پژوهش در حوزه اقتصاد از هرگونه طرح پژوهشی حمایت می‌کنیم.

کد خبر 3575502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha