۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۴۱

به صورت پایلوت؛

مدل بومی سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور اجرا می‌شود

مدل بومی سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور اجرا می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری گفت: مدل بومی سرمایه گذاری خطر پذیر (VC) به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دلیری درباره اجرای پایلوت مدل بومی سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور اظهار کرد: سرمایه گذاری خطر پذیر در کشور ما هنوز با مشکلاتی همراه است و بسیاری از موسسات و شرکت هایی که وارد این نوع سرمایه گذاری شده اند خیلی موفق نبوده اند زیرا اکثر مدل های این نوع سرمایه گذاری از خارج از کشور الگو برداری شده است. 

وی افزود: به همین دلیل تلاش شده است تا با برگزاری جلسات مفصل درجهت رفع این مشکلات گام برداریم.

دلیری افزود: مدل بومی سرمایه گذاری خطر پذیر در کشور وجود نداشت، به همین دلیل پس از انجام بررسی های لازم مدل بومی این نوع سرمایه گذاری به صورت پایلوت شروع شد و تعاملاتی با ۲۰ تا ۳۰ شرکت از مجموعه نهادهای مجری که درخواست انجام سرمایه گذاری خطر پذیر را داشتند، انجام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری گفت: این مدل بومی در یک محیط کاملا تخصصی و به صورت کارشناسانه تدوین شد تا از این پس همه بر اساس این مدل فعالیت کنند.

دلیری با بیان اینکه قرار است پس از اجرای این پایلوت بتوانیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی اجرای این مدل را توسعه دهیم، اظهار داشت: بر همین اساس، با همکاری کلیه بانک ها و سایر نهادهای مالی حوزه سرمایه گذاری خطر پذیر را عمومی خواهیم کرد تا همه بتوانند بر اساس این مدل بومی فعالیت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این مدل بومی در کشور ما یک نیاز مهم بوده و مشکلات بسیاری بر سر راه فعالیت متقاضیان حضور در این نوع سرمایه گذاری وجود دارد، اجرای این مدل بومی یک ضرورت است.

کد خبر 3575747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha