۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۴۴

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر:

۲۹ هزار مسافر به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس

 ۲۹ هزار مسافر به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس

بندرعباس - مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر گفت: حدود ۲۹ هزار نفر مسافر از طریق مسیرهای دریایی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ۱۱ماهه سال ۹۴ اداره بنادر شهید باهنر، گفت: طی این مدت، جابجایی یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۹۲۳ تن کالای غیرنفتی و ۴۲۰ هزار و ۷۴۰ تن کالای نفتی به انجام رسید که در بخش نفتی ۲۲درصد افزایش در این فعالیت ها به ثبت رسید. طی ۱۱ ماهه سال جاری، ۵۳ هزار و ۵۲۸ تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شده که نسبت به سال گذشته ۷۰درصد کاهش داشته است.

به گفته محسنی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر خاطرنشان کرد: در این مدت، یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۲۰ تن کالاهای غیر نفتی و ۱۱۸ هزار و ۳۳۶ تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در بخش کالاهای نفتی ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

این مسئول افزود: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی است که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر شد. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۸۵ TEU کانتینر یخچالی به امارات عربی متحده صادر شده است.

محسنی از تردد بیش از ۳ هزار و ۴۴ فروند شناور طی سال جاری خبر داد که در زمینه پذیرش شناورهای فلزی ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر رقم مجموع مسافران جابجا شده از طریق بنادر شهید باهنر و شهید حقانی را بالغ بر دو میلیون و ۵۳۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: طی این مدت، حدود ۲۹ هزار نفر مسافر از طریق مسیرهای دریایی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شدند.

کد خبر 3576087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha