۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۴۲

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان:

۲۱۷۳ اثر به جشنواره آثار پژوهشی حوزه خراسان ارسال شد

۲۱۷۳ اثر به جشنواره آثار پژوهشی حوزه خراسان ارسال شد

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: دو هزار و ۱۳۷ اثر به دهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان ارسال شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام صفرعلی فتح‌الهی با اشاره به دهمین فراخوان پژوهشی اظهار کرد: ارسال آثار به دهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان، در مقایسه با سال گذشته با افزایش نسبی مواجه بوده است.  

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان، با اشاره به ۱۰۰ روز اطلاع رسانی نسبت به دهمین فراخوان آثار، فراخوان عمومی به کلیه مدارس، دانشگاه، مراکز علمی و موسسات پژوهشی استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی را از عمده فعالیت‌های انجام شده برشمرد و افزود: همزمان با شروع فراخوان، ارسال اثر به دبیرخانه نیز آغاز و رفته ‌رفته قوت گرفت و تا روزهای پایانی مهلت تمدید شده دریافت اثر، ادامه یافت.  

وی بیان کرد: مکاتبه با مسئولان آموزش و پژوهش کلیه مدارس خراسان، دعوت‌ نامه به موسسات و مراکز پژوهشی دینی و به کلیه پژوهشگران بر‌تر خراسانی، ارسال پیامک به کلیه طلاب خراسانی (خواهر و برادر) سراسر کشور، تماس تلفنی با مدارس علمیه شهرهای خراسان، ایجاد لینک فراخوان و درج اطلاعات، اخبار، فر‌م‌های ثبت ‌اثر و مراجعه حضوری به مدارس، از دیگر فعالیت‌های انجام شده این مرکز برای دهمین فراخوان آثار است.  

حجت‌الاسلام فتح الهی، با بیان اینکه دو هزار و ۱۳۷ اثر پژوهشی به دبیرخانه ارسال شد، گفت: مجموع آثار ارائه شده به دبیرخانه آثار پژوهشی برادران در فراخوان دهم، هزار و ۸۴۷ اثر و تعداد آثار ارسال شده به واحد پژوهش خواهران ۳۲۶ اثر است که در مقایسه با سال گذشته با افزایش نسبی مواجه بوده است.  

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مدارس نیز بهتر از دوره پیشین بوده است، اضافه کرد: در حوزه برادران از شهر مقدس مشهد ۳۳ مدرسه، خراسان رضوی ۱۳ مدرسه، خراسان شمالی ۵ مدرسه و از خراسان جنوبی ۹ مدرسه و همچنین در حوزه خواهران از شهر مقدس مشهد ۹ مدرسه، خراسان رضوی ۱۴ مدرسه، خراسان شمالی ۴ مدرسه و از خراسان جنوبی ۵ مدرسه، در این فراخوان شرکت کردند.  

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان، به ثبت، گونه‌شناسی و طبقه‌ بندی آثار نیز اشاره و بیان کرد: تعداد دو هزار و ۱۷۳ اثر از طلاب برادر و خواهر بر اساس سال شرکت، شماره ردیف، و سطح مولف کدگذاری شده‌ و در نرم‌افزار بانک اطلاعات پژوهشی دبیرخانه ثبت شده‌اند.  

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه پس از کد‌گذاری، طبق آیتم‌های مورد نیاز دبیرخانه در عناوین مختلفی چینش و طبقه‌بندی شدند، در خصوص طبقه بندی قالب‌های آثار تشریح کرد: آثار مورد نظر پیش از ورود به مرحله داوری طبق قالب‌های مقاله، کتاب، پایان‌نامه، نرم‌افزار، و با موضوعات علوم قرآنی و تفسیر، اخلاق و تربیت، تاریخ و سیره، فلسفه و کلام، فقه، اصول و حقوق و غیره با تنوع نگارش در تدوین و گردآوری، ترجمه، تصحیح، تقریر، تحشیه، تصنیف، تالیف و نیز با توجه به رویکرد و افق علمی - پژوهشی، علمی- ترویجی، در سطوح تالیف سطح چهار، سه، دو و یک، طبقه‌بندی و مرتب شدند.  

حجت‌الاسلام فتح الهی، در ادامه گفت: از میان آثار ارائه شده دو هزار و ۱۷۳ اثر از سوی برادران به دبیرخانه ارسال شده است که سهم طلاب سطح یک ۷۷۹ اثر، طلاب سطح دو ۴۹۷ اثر، میزان مشارکت طلاب سطح سه ۱۵۲ اثر و طلاب سطح چهار ۴۱۹ اثر است.  

وی افزود: تعداد آثار رسیده به واحد پژوهش خواهران ۲۳۶ اثر بوده است که از این میان ۳۹ اثر متعلق به طلاب سطح یک، تعداد ۲۵۷ اثر از سوی طلاب سطح دو، ۲۵عدد اثر مربوط به خواهران سطح سه و ۵ اثر متعلق به طلاب سطح چهار است.  

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان، با اشاره به قالب‌های ارائه آثار، بیان کرد: از مجموع آثار ارائه شده ۱۶۶۶ اثر در قالب مقاله، ۱۶۳ اثر در قالب تحقیق‌پایانی، ۲۲۵کتاب، ۸۶ اثر به صورت پایان‌نامه، ۲۹ اثر در قالب نرم‌افزار و ۴ اثر به شکل ایده به دبیرخانه دهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان ارسال شده است.  

وی به گروه‌های مختلف در این فراخوان نیز اشاره و مطرح کرد: شرکت کنندگان در این فراخوان با شرکت در گروه‌های علمی فقه و اصول، فقه و حقوق، علوم قرآن و حدیث، معارف قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، منطق، تاریخ و سیره، هنر و ادبیات، بخش ویژه و علوم انسانی مرتبط با دین، آثار خود را ارسال کردند.  

حجت‌الاسلام فتح الهی، تصریح کرد: به منظور توجه به بعد حمایتی تشویقی فراخوان، از میان تمام مدارس شرکت کننده تعداد ۸۶ نفر از طلاب بر‌تر سطح ۱ و ۲، و به طور متوسط ۳ نفر از هر مدرسه با عنوان طلاب قابل تحسین تقدیر و معرفی شدند.  

کد خبر 3576878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha