۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲

استاد حوزه و دانشگاه:

جامعه نیازمند ترویج معارف فاطمی توسط طلاب است

جامعه نیازمند ترویج معارف فاطمی توسط طلاب است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد، گفت: جامعه امروز نیازمند ترویج معارف فاطمی توسط طلاب علوم دینی است.

معصومه ظهیری، معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری آیین عزاداری به مناسبت شب شهادت حضرت فاطمه(س) و روز شهید همزمان با ۲۲ اسفند ماه  در جامعه الزهرا(س) خبر داد و افزود:  در این آیین قبور شهدای گمنام جامعه الزهرا(س) با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس عطرافشانی خواهد شد.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا(س) گفت: این آیین عزاداری ویژه بانوان است و اساتید، كارمندان، طلاب و خانواده‌های آنها می‌توانند در آن شركت کنند.

وی اظهار داشت: سخنران این مراسم حمیده عبداللهی استاد حوزه و دانشگاه است و مداح آن خانم سركشیكیان خواهد بود.

ظهیری گفت: آیین عزاداری به مناسبت شب شهادت حضرت فاطمه(س) و روز شهید ساعت ۱۶ روز شنبه در حسیینه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا(س) با بیان این که برگزاری این مراسم در آستانه سال نو می‌توانند فرهنگ و معارف فاطمی را به خانواده‌های طلاب و افراد مرتبط با حوزه یادآوری کند، تصریح کرد: باید تا جایی که می‌توانیم در ایام سال نو سعی کنیم فرهنگ فاطمی را در جامعه ترویج دهیم زیرا بسیاری از مردم به واسطه وضعیت بعد اقتصادی و معیشتی دچار مشکل هستند و نباید با فخرفروشی و تجمل‌گرایی موجب آزار این قشر شویم بلکه باید از ساده زیستی حضرت زهرا(س) الگوبرداری کرده و این ساده زیستی را به خصوص در ایام عید در جامعه ترویج کرده و به آن عمل کنیم.

ظهیری خاطرنشان کرد: انس مستمر با فرهنگ فاطمی می‌تواند بسیاری از مشکلات خانواده و جامعه امروزی را حل کند و ریشه بسیاری از مشکلات امروزی در تجمل‌گرایی و دوری از فرهنگ و معارف فاطمی است.
 

کد خبر 3577320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha