۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۱۳

فرمانده انتظامي استان زنجان:

مهمترين پشتوانه پليس در اجرای ماموريت ها اعتماد مردم است

مهمترين پشتوانه پليس در اجرای ماموريت ها اعتماد مردم است

زنجان- فرمانده انتظامي استان زنجان با بيان اينكه مسئوليت يک تعهد خطير در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت : مهمترين پشتوانه پليس در اجرای ماموريت ها اعتماد مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار عليرضا صالحي افزود: اعتماد عمومی مردم را مهمترين پشتوانه اقدمات پليس دانست و گفت: با صداقت عملي و رفتار درست با مردم مي توان اعتماد عمومی را پشتوانه اقدامات خود قرار دهيم.

وي با اشاره به تاثير مستقيم امنيت بر پيشرفت اقتصادي استان افزود: با همدلي و وفاق بين مسئولان استاني شاهد وجود امنيت مطلوب و پايدار در سطح جامعه هستيم و وجود امنيت پايدار باعث افزايش سرمايه گذاري در بخش هاي اقتصادي در استان شده است.

فرمانده انتظامي استان زنجان داشتن امنيت مطلوب را علاوه بر مشاركت همه اقشار مختلف جامعه نيازمند پليسي کارآمد ، علمي، هوشمند و مقتدر دانست و تصريح كرد: پليس امروز يك پليس علمي ، موفق ،ولايت مدار و توانمند است.

سردار «عليرضا صالحي» بيان کرد: عمده ترين بحث پليس جامعه محور جلب مشاركت مردم است و جلب اين مشاركت با ابزارهاي سنتي و ديدگاه هاي قديمي امكان پذير نيست و بايد پليس جامعه محور و به روز باشد.

وي در ادامه سخنان خود قبول مسئوليت در جمهوري اسلامي را پايداري از آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ، امام (ره) و شهداي گرانقدر دانست و افزود: مسئوليت يک تعهد خطير در نظام مقدس جمهوري سلامي است.

اين مقام ارشد انتظامي استان خدمت در نيروي انتظامي را يك كار ارزشمند خواند و گفت: چرا كه نيروي انتظامي با همه اقشار مختلف جامعه سرو كار دارد و پليس در خدمت مردم است و خدمت براي مردم از بهترين عبادتها به شمار مي رود و پليس ايران تنها پليس معنوي در دنيا است.

فرمانده انتظامي استان زنجان با بيان اينكه اگر مردم يك جامعه خود را در كنار پليس و عاملان نظم و امنيت بدانند، آن جامعه از هر نظر شاداب، پرتحرك و داراي آرامش و امنيت مطلوب خواهد شد. اظهار داشت: اعتماد عمومي به پليس انضباط اجتماعي را ارتقا بخشيده و زمينه را براي ارائه خدمات بيشتر در حوزه امنيت افزايش مي دهد.

فرمانده انتظامي استان زنجان در ادامه اين مراسم از زحمات فرمانده سابق شهرستان ايجرود، سرهنگ «مهدي قديمي» تقدير و با اشاره به شايستگي هاي سرهنگ «آرش خلخالي»، وي را به عنوان فرمانده جديد اين شهرستان معرفي كرد.

برخورد با مخلان نظم و امنيت در چهارشنبه آخرسال/ بازداشت مزاحمان تا پايان تعطيلات نوروز

جانشين فرماندهي انتظامي استان گفت : افرادي كه در چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسايش عمومي و برهم زدن نظم جامعه نمايند، تا پايان ۱۴ فروردين در بازداشت خواهند بود و خودرو رانندگان متخلف نيز توقيف مي شود.

سرهنگ مراد جعفری با اشاره به چهارشنبه آخرسال به شهروندان هشدار داد که در اين ايام فرزندان خود را مراقبت و کنترل کنند ضمن اينکه با توليد و توزيع کنندگان مواد محترقه آسيب زا نيز طبق قانون، برخورد مي شود.

جانشين فرماندهي انتظامي استان زنجان با بيان اين که قاطعيت در انجام ماموريتها و اخلاق مداري يکي از رمزهاي موفقيت نيروي انتظامي است، گفت: پليس ايران اسلامي وظيفه بسيار مهم، حساس و خطيري بر عهده دارد و آن برقراري نظم و امنيت و آرامش در يک کشور اسلامي است.

سرهنگ جعفري تصريح کرد: خودروهايي که براي مردم باعث ايجاد نگراني و مزاحمت مي شوند تا بعد از تعطيلات نوروز توقيف مي شوند. اميدواريم که مردم در اين راستا همکاري لازم را داشته باشند.

وي با بيان اينكه کساني که تخلف مي کنند طبق قانون و قطعا با هماهنگي قضايي با آنها برخورد مي شود و تا بعد از تعطيلات نوروز در خدمت آنها خواهيم بودبيان کرد: پليس با کساني که در اتوبان ها با نقض قوانين راهنمايي و رانندگي، مرتکب تخلف مي شوند برخورد مي کند.

اين مسئول ادامه داد: آسيب هاي که در چهارشنبه آخر سال به برخي از جوانان وارد مي شود بسيار نگران کننده است ؛ مايل هستيم چند روز آينده از سال به خوبي سپري شود تا با آسايش وارد سال جديد شويم.

طرح مکنا، اعتبار اجتماعي پليس را افزايش مي­‌دهد

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه طرح مکنا گامي بلند در تکريم ارباب رجوع است گفت: تحقق اهداف طرح مكنا، اعتبار اجتماعي ناجا را بيش از پيش افزايش مي دهد.

سرهنگ جعفر كردلو افزود: تمركز و تلاشي كه در سال هاي اخير براي مطلوب سازي و استانداردسازي رفتار و مديريت رفتار سازماني در كلانتري ها انجام شد، گامي بلند در جهت حرفه اي تر شدن رفتار پليس است.

وي، اصلي ترين موضوع و هدف از اجراي طرح مديريت کيفيت ناجا(مکنا) را خوشايند سازي محيط براي پرسنل و مردم دانست و اذعان داشت: ما در اين طرح برآنيم که محيط، هم براي مردمي که به کلانتري ها مراجعه مي کنند و هم براي کارکنان نيروي انتظامي خوشايند باشد به گونه اي که از بودن در آن فضا احساس راحتي و خوبي داشته باشند.

سرهنگ كردلو در خصوص اولويت هاي اجراي اين طرح در استان زنجان، تصريح كرد: تکريم مردم از وظايف اصلي نيروي انتظامي است و کلانتريها، پاسگاهها، پليس راهوراز جمله جاهايي است که مردم بيشتر به آنها مراجعه دارند که در اين راستا طرح مديريت کيفيت يا مکنا ابتدا در سطح استان در اين جا ها  اجرا و  در دستور کار پليس قرار گرفته است.

 معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان با بيان اينكه اجراي طرح مكنا، فرايندي در حل و فصل كيفي و به موقع نيازهاي مردمي در حوزه ماموريت هاي نيروي انتظامي است، گفت: كلانتري هايي كه طرح مكنا در آن اجرا مي­شود بايد با تجريه و تحليل درست شاخص­هاي اين طرح، خود را به حد استاندارد و مطلوب پيش بيني شده برسانند.

وي افزود: يكسان سازي فعاليت­ها و مراحل انجام كار، ايجاد محيط زيبا، آرام و دلنشين، بهبود و ارتقاي رفتار كاركنان و خلاقيت و نوآوري را از مهمترين شاخص هاي حوزه دروني اجراي طرح مكنا به شمار مي­رود.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه يکسان‌سازي فعاليت‌ها و مراحل انجام کار ، ايجاد محيطي زيبا ، بهبود رفتار کارکنان ، استفاده از خلاقيت و نوآوري از مهمترين شاخص هاي حوزه دروني اجراي طرح مكنا است. اظهار داشت : با اجراي طرح مديريت كيفيت در نيروي انتظامي ، مي توان اعتبار اجتماعي پليس را در جامعه ارتقاء داده و جامعه محوري پليس را به مرحله اجرا در آورد.

سرهنگ كردلو در پايان بر ضرورت تجهيز كلانتري ها به اصول طرح مكنا و تهيه زير ساخت هاي اوليه اين طرح با هدف ارائه خدمات شايسته به مردم و جلب رضايت آنان تاكيد كرد و گفت: اجراي هدفمند طرح مكنا گامي موثر در تعالي رفتار فردي و سازماني بوده و بسترساز افزايش اعتماد عمومي به نيروي انتظامي است.

کد خبر 3577556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha