۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵

مشاور شهردار تهران در امور بانوان مطرح كرد:

افزایش بازدهی عملكرد مديران با تشكيل مجمع بانوان شهرداری تهران

 افزایش بازدهی عملكرد مديران با تشكيل مجمع بانوان شهرداری تهران

مشاور شهردار تهران در امور بانوان، در اولين مجمع بانوان مدير شهرداري تهران گفت: تشكيل مجمع بانوان شهرداري تهران، بازدهي عملكرد مديران را افزايش مي دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه مجمع بانوان مدیر شهرداری تهران با حضور معاون برنامه ريزي و امور شورا، معاون توسعه منابع انساني شهرداري و جمعي از بانوان مدير شهرداري تهران، برگزارشد. مشاور شهردار تهران در امور بانوان در این جلسه با بیان این که امروزه در جهانی زندگی می کنیم كه بسيار پرشتاب است، خاطر نشان کرد: این جهان پر شتاب همه ما را به گونه ای درگیر کرده است که حوزه های زندگي ما را تحت الشعاع قرار داده است.

زهرا سادات مشیر با اشاره به اين كه همه ما ساعت های زیادی را در کنار همکاران خود در مجموعه ای به نام اداره سپري كرده و ساعت های کمتری را در کنار خانواده صرف مي كنيم، تصريح كرد: اگر محیطی که بیشتر عمرمان را در آن سپری می کنیم یک محیط دوستانه نباشد و به یک محیط رقابت تبديل شود، صدمات حاصل از آن، برای ما غیر قابل جبران خواهد بود.

وي با بيان اين كه، محيطي كه در آن فعاليت مي كنيم را بايد به گونه اي مديريت كنيم كه روح حاكم بر محيط، بتواند ما را به آرامش و خدمت بهتر برساند، خاطر نشان كرد: اين مديريت محيط، علاوه بر مديران، كارمندان را نيزشامل مي شود چرا كه امروزه يكي از ضرورت های محیط کار چه در شهرداری و چه در ساير ادارات، سازمان ها و وزارت خانه ها، مديريت محيط و حاكم كردن آرامش است.

اين مقام مسئول با اعلام اين كه ، امروزه محیط هاي كار، پرتنش شده است، تصريح كرد: گاهی این تنش ها ناشی از عملكرد خود افراد است و در واقع این که چگونه به محیط کارمان نگاه می کنیم وچه اهدافی را دنبال می کنیم، درعملكرد ما تاثيرگذار است.
 

برخی رقابت ها برای ما مخرب و شکننده است
مشاور شهردار تهران در امور بانوان با اعلام اين كه مجمع بانوان مدیر با مطالعاتی که در حوزه محیط کار بانوان در شهرداری تهران، انجام شده، شكل گرفته است، ادامه داد: در واقع با اين مطالعات، مشخص شد بیش از این که این محیط، رفاقت گونه باشد، رقابت ها،بیشتر نقش آفرینی می کند.

مشير، افزود: گاهی در این زندگی که در ابعاد مختلف با شتاب زیادی در حال حرکت است، رقابت های این چنینی می تواند براي ما مخرب و بسیار شکننده باشد و در صورتي كه این رقابت ها در سطوح مدیریتی باشد بقیه افراد آن مجموعه، متحمل خسارت هاي غيرقابل جبراني خواهند شد.

وي با اعلام اين كه ماهيت وجودي بانوان آرامش است و بايد بتوانند این مهم را به ديگران نيز انتقال دهند، اذعان كرد: درواقع این که محیطی داشته باشیم که رفاقت ها در آن شکل بگیرد و آرامش را برایمان بازتولید کند، بازدهی ها را افزایش مي دهد و اين یکی از ضرورت هایی بود که باعث شد مجمع بانوان مدیر شهرداری شکل بگیرد.

مشير با اشاره به اين كه مدیران، زماني كه در یک فرآیند قرار بگیرند خواه و ناخواه افراد زير مجموعه نيز قطعا تحت تاثير آن وضعیت خواهند گرفت، افزود: یعنی در صورتی که ما آرامش داشته باشیم می توانیم امیدوار باشیم که دیگران نیز که مجموعه مشغول به فعاليت هستند از این آرامش بی نصیب نخواهند ماند.

خواهان پر کردن خلاء مدیریتی هستیم
مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بيان اين كه در سطوح مدیریت میانی، الزام این موضوع بیشتر است، گفت: در واقع ما به دنبال این بودیم که پایگاهی را ایجاد کنیم که نقش فعال و تاثیرگذاری را برای زنان ما در سیاست گذاری و هم چنین اجرا در بحث های مدیریتی، داشته باشد و نيز بتواند خلا مدیریتی که امروزه در کشور شاهد آن هستیم را پر کند.

وي با اعلام اين كه واقعیت این است که ما برای تربیت نیروهای انسانی متعهد و متخصص در کشور کم کار کردیم، خاطر نشان كرد: در حوزه زنان این کم کاری بیشتر دیده می شود و ضرورت دارد که به این موضوع بپردازیم.

مشير با اشاره به اين موضوع كه معمولا درتربيت نیروی انسانی، تجربه زیاد گروه های مختلف از عملکرد مدیریت ها،مورد استفاده قرار نگرفته است، ادامه داد: در واقع مسيري كه بايد در جهت تربيت خانم هاي مدير شكل گيرد، مغفول مانده است و اميدواريم اين پايگاه به اين امر تحقق بخشد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بيان اين كه واقعیت این است که ما در خط های مدیریتی خلا داریم ، تصريح كرد: در واقع به نظر می رسد در مورد سبک مدیریتی زنان بسیار کم در دنیا به آن پرداخته شده است.

مدیریت زنان و مردان مکمل همدیگر هستند
دكتر مشير افزود: از دید من مدیریت زنان و مردان مکمل همدیگر هستند و این دو در کنار هم می توانند مدیریت جامع و کاملی را شکل دهند و در حقيقت این به آن معنا نیست که صرفا زن و مرد در کنار هم همکار باشند بلكه معناي مدنظر كنار هم قرار گرفتن براي پوشش خلا هاي موجود در حوزه مديريت است.

وي با اعلام اين كه یکی از مهم ترین خواسته ومطالباتی که از مجمع داریم این است که در زمینه طراحی سبک مدیریتی زنان مسلمان و خصوصا زنان مسلمان ایرانی یک برنامه ریزی دقیق تر داشته باشیم، اذعان كرد: این یک تجربه است و امیدواریم یک تجربه موفقی باشد تا بتوانیم مجمع مدیران زن شهرداری تهران را تبدیل به مجمع بانوان مدیر ایران اسلامی كنيم و بتوانیم طبق فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری، گام های محکمی در این راه برداریم .

مشاور شهردار تهران در امور بانوان با اشاره به انتخابات صورت گرفته در مجمع، تاكيد كرد: انتخاب اعضاي شايسته مي تواند به تحقق اهداف مجمع كمك كند و در واقع سبک مدیریت، شکل گیری پایگاه، بحث های آموزش بانوان مدیر و توانمند سازی در جهت ارتقا رده های مدیریتي بانوان به دست کسانی است که انتخاب می شوند و این انتخاب تاثیر گذار خواهد بود.

وي با اشاره به خطرات و صدماتی که مجمع با آن روبرو است، اظهار كرد: انتظار مي رود دوستانی که انتخاب می شوند توجه کنند كه بستر شکل گرفته متعلق به تک تک زنان مدیر شهرداری تهران است، بنابراین کسانی که در این صحنه شرکت می کنند باید از بحث های مربوط به خود محوری، جناح نگری، منفعت طلبی و شخصی نگری دوري كنند و افراد متخصص انتخاب شوند تا نتایج مورد نظر کسب شود و نيز با مدیران بالادست و زیر دست، تعامل را به گونه ای برقرار کنند كه نتایج مطلوب به همراه داشته باشد.

وي در پايان از اعضا خواست،از حواشی ممکن كه در کار پیش می آید دوری کنند. به گفته مشیر فعالیت هاي اعضاي مجمع بايد در چهارچوب توافقات و نيز چهارچوب شرح وظایف و مواردی باشد که در اساس نامه به آن پرداخته شده است.

کد خبر 3578741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha