۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۵۳

در مدرسه علمیه عالی نواب؛

کارگاه تربیت سیاسی اساتید و طلاب برگزار شد

کارگاه تربیت سیاسی اساتید و طلاب برگزار شد

كارشناس سیاسی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، گفت: اولین دوره كارگاه‌های تربیت سیاسی اجتماعی وحیانی با هدف افزایش دانش، بینش و آگاهی‌های سیاسی ویژه اساتید و طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید علیزاده، كارشناس سیاسی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اعلام این خبر افزود: این كارگاه با توجه به اهداف معاونت فرهنگی و تبلیغی حوزه در افزایش دانش، بینش و آگاهی‌‌های سیاسی اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان و همچنین با هدف آشنایی هادیان سیاسی از بین اساتید و فرهیختگان حوزه برگزار شد.

وی با اشاره به سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در افق ۱۴۱۴، مطرح كرد: هدف از این اقدامات، جامه عمل پوشاندن به ویژگی ها و الزامات سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در عرصه تعامل با نظام اسلامی در پشتیبانی و حفاظت از نظام اسلامی و برخوردار از اساتید آگاه، بصیر و زمان شناس است.

وی با اشاره به اینكه در برگزاری این كارگاه، مسئله سیاست در دیدگاه و زاویه قرآن و اهل بیت(ع) را مدنظر قرار داده ایم، تصریح كرد: آشنایی با مبانی تدبر در قرآن، انگیزه عمل و انس به قرآن در مساله سیاست از اهداف این كارگاه است.

علیزاده با اشاره به اینكه هدایت این كارگاه را حجت‌الاسلام محمد حسین الهی‌زاده، از اساتید حوزه و نویسنده كتاب تربیت سیاسی اجتماعی وحیانی، برعهده داشت، خاطرنشان كرد: ارتقا دانش، بینش و آگاهی‌های سیاسی اساتید و فرهیختگان حوزه در مباحث سیاست و استفاده از آنها به عنوان هادی سیاسی در مدارس یكی دیگر از اهداف برگزاری این كارگاه است.

وی با بیان اینكه، سرفصل ها با توجه به بحث سیاست از منظر قرآن و اهل بیت(ع) دیده شد، تشریح كرد: ضرورت بحث سیاست در جامعه قرآنی، مفهوم سیاست و تربیت سیاسی، ایجاد نگرش سیاسی اجتماعی وحیانی، رویكرد سیاسی اجتماعی قرآن، رویكرد سیاسی اجتماعی معصومین(ع) مهارت آشنایی با مباحث سیاسی اجتماعی وحیانی و مبادی آن از سرفصل های آموزشی در این كارگاه یك روزه بوده است.

این كارشناس سیاسی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، افزود: این كارگاه با حضور ۴۱ نفر از اساتید سطح یك و مسئولان فرهنگی مدارس علمیه برادران مشهد، در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

وی با اشاره به اینكه كارگاه های مشابهی در مدارس علمیه خواهران و برادران مشهد برگزار شده یا در حال برگزاری است، گفت: كارگاه های در دست اقدام در همین راستا، بصورت گسترده در بقیه مدارس مشهد و شهرستان ها در دستور كار است.

علیزاده با بیان اینكه، كارگاه‌های سیاسی اجتماعی وحیانی، با همكاری موسسه تدبر در قرآن و سیره برگزار شده است، تصریح كرد: از اساتید شركت كننده در كارگاه كه در سطوح بالا، دانش افزایی شده اند با همكاری موسسه تدبر در قرآن و سیره به عنوان اساتید این كارگاه ها انتخاب و بكارگیری خواهند شد.

کد خبر 3580525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha