۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۰۷

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان:

فضای كسب و كار در خوزستان مناسب نیست

فضای كسب و كار در خوزستان مناسب نیست

اهواز - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: فضای كسب و كار در استان مناسب نیست البته در حال حاضر این فضا بر كل كشور حاكم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله حسن زاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان عنوان كرد: توسعه اقتصادی استان باید بر اساس طرح آمایش سرزمین به پیش برود.

وی افزود: در صورتی اعتبارات ویژه ای به طرح های اقتصادی استان كه دارای ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت هستند، تخصیص یابد، این سرمایه گزاری به اندازه كل سرمایه گذاری های صورت گرفته تاكنون خواهد بود.

حسن زاده اظهار كرد: طرح های اقتصادی در حال اجرا در خوزستان كه شامل ۷۰۰ پروژه می شوند به اعتبار ١٦ هزار میلیارد تومانی نیازمند هستند. تخصیص چنین اعتباری نیازمند حمایت جدی مسئولان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: در سال جاری، ٤٩ طرح اقتصادی با اعتبار سه و نیم میلیارد دلار از سوی استان به صندوق توسعه ملی ارسال شده است.

حسن زاده با اشاره به كمبود اعتبارات تخصیص یافته به این سازمان در سال جاری گفت: به همین منظور ستاد تسهیل راه اندازی شد تا بتوانیم با اعتبارات اندك پروژه های مهم و تاثیرگذاری را به مرحله اجرا برسانیم.

خوزستان بزرگترین تولید کننده نمک دریایی

وی تصریح كرد: خوزستان در بخش معدن از پتانسیل های زیادی برخوردار نیست و تعداد بسیاری از  معادن در استان رسوبی هستند. البته این نكته نیز قابل ذكر است كه این استان بزرگترین تولید كننده نمك دریایی در كشور محسوب می شود.

حسن زاده با بیان اینكه سالانه ۱۱میلیون تن سیمان در خوزستان تولید می شود، گفت: كل تعداد پروانه های بهره برداری معادن در استان ٢٩٠ مورد است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان با بیان اینكه حدود هزار كارت بازرگانی برای تجار شهر اهواز صادر شده و در این زمان ۱۰۰هزار واحد صنعتی فعال و هفت هزار واحد صنعتی بدون پروانه در كل استان وجود دارد، اظهار كرد: در همین راستا مذاكراتی بین اتاق اصناف استان و اداره كل پست  برای ارائه پروانه فعالیت به واحدهای غیر فعال صورت گرفته است.

حسن زاده تصریح كرد: در حال تدوین سند راهبردی توسعه صندوق صنعت معدن و تجارت استان با استفاده از طرح آمایش سرزمین هستیم.

وی عنوان كرد: فضای كسب و كار در استان مناسب نیست. البته این فضا بر كل كشور حاكم شده است. یكی از مشكلات جدی سرمایه گذاری در استان عدم ارائه تسهیلات بانكی مناسب به سرمایه گزاران است، در این زمینه باید تصمیمات جدی اتخاذ شود.

کد خبر 3582000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha