۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵

جودو گرند پری تفلیس؛

رقابت جودوکاران ۷۱ کشور روی تاتامی/ آمادگی دو نماینده ایران

رقابت جودوکاران ۷۱ کشور روی تاتامی/ آمادگی دو نماینده ایران

جودوکاران کشورمان بعد از یک هفته تمرین مشترک در تفلیس طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در رقابتهای گرند پری به روی تاتامی می روند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سعید ملایی و جواد محجوب با هدایت مسعود خسروی نژاد چهارشنبه گذشته برای حضور در رقابتهای گرند پری تفلیس راهی گرجستان شده و از روز پنجشنبه ۲۷ اسفندماه تمرینات خود را در اردوی مشترک قبل از این رقابتها آغاز کردند. 

در این اردوی هفت روزه نزدیک به ۲۰۰ جودوکار از کشورهای گرجستان ، ارمنستان ، ازبکستان ، مصر ، لهستان ، لبنان ، بلغارستان ، اسپانیا و قزافستان روزانه در دو نوبت تمرینات منظمی را در آکادمی جودو تفلیس پیگری کردند. دو جودوکار کشورمان در این اردو با برخی از رقبای خود تمرین کردند. 

اما رقابتهای جایزه بزرگ یا همان گرند پری تفلیس از روز جمعه ششم فروردین ماه با حضور ۴۳۱ جودوکار از ۷۱ کشور برگزار خواهد شد. از این تعداد ۲۶۱ جودوکار در بخش مردان و ۱۷۰ جودوکار در بخش زنان به رقابت خواهند پرداخت. طبق برنامه روز جمعه جودوکاران اوزان ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم به روی تاتامی می روند. 

شنبه هفتم فروردین ماه جودوکاران ۷۳- و ۸۱- کیلوگرم به روی تاتامی می روند که سعید ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می رود. وزن ۸۱- کیلوگرم با ۵۳ جودوکار بیشترین شرکت کننده را دارد. یکشنبه هشتم فروردین ماه در روز پایانی جودوکاران سنگین وزن به مصاف هم می روند که جواد محجوب در وزن ۱۰۰- کیلوگرم به میدان خواهد رفت. در این وزن ۲۱ جودوکار ثبت نام کرده اند. 

سعید ملایی و جواد محجوب دو جودوکار کشورمان تا کنون سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرده اند ولی برای قطعی کردن این سهمیه باید همچنان در رقابتهایی که امتیاز ورودی المپیک دارد ، شرکت کرده و با حفظ جایگاه فعلی خود در جمع ۲۲ نفر برتر اوزان خود ، به فکر ارتقا آن باشند. 

خسروی نژاد مربی تیم ملی در تفلیس در خصوص آخرین وضعیت دوجودوکار کشورمان قبل از آغاز این رقابتها به خبرنگار مهر گفت: جودوکاران خوبی در این اردو مشترک شرکت داشتند و هر دو جودوکار کشورمان تمرینات بسیار خوبی را با برخی از بهترین های دنیا برگزار کرده و با شرایط آمادگی مناسب به دیدار رقبای خود خواهند رفت. 

کد خبر 3584280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha