۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:

نیمی از اتوبوس های تهران بیش از ۱۱ سال عمر دارند

نیمی از اتوبوس های تهران بیش از ۱۱ سال عمر دارند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: نیمی از اتوبوس های تهران بیش از ۱۱ سال عمر دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان سنندجی با اشاره به اینکه  برخی سازمان ها و نهادها، تعهداتی در زمینه نوسازی ناوگان شهری برعهده دارند، افزود: در شرایطی که امکان افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها مقدور نشده است، انتظار می رود براساس قوانین موجود که دولت هر ساله طبق قانون ، تعدادی اتوبوس را به شهرداری تحویل دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود نیاز مبرم سیستم حمل ونقل شهری به اتوبوس٬  دولت ها از سال ۸۹ تاکنون به این تعهد قانونی خود عمل نکرده اند به طوری که  اجرا نشدن این قانون سبب  شده است بیش از  نیمی از اتوبوس های ناوگان حمل ونقل شهری به  فرسودگی برسند.

سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر از میان ۶۲۰۰ اتوبوس موجود نیمی بالای ۱۱ سال عمر دارند، گفت: متاسفانه این آمار خوشایندی برای سیستم حمل و نقل نیست چون اتوبوس هایی که حالا هفت یا هشت سال از عمر مفید آنان می گذرد به سن فرسودگی می رسند و این شرایط وضعیت ناوگان اتوبوس  را به بحران رسانده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: ما بر اساس اعتبارات خود موظف هستیم سالیانه ۴۰۰ دستگاه را خریداری کنیم . این درحالی است که ما سالانه به ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس نیاز داریم به طوری که در مدیریت شهری نیازمند دریافت اعتبارات دولتی هستیم که نیمی از آن را صرف نوسازی سیستم حمل ونقل  و نیمی از آن را صرف توسعه وتعداد اتوبوس ها کنیم.

وی افزود: در صورت تزریق اعتبارات دولتی ابتدا کمبود سیستم اتوبوس رانی را برطرف خواهیم کرد و سپس در راستای نوسازی اتوبوس ها گام برخواهیم داشت.

کد خبر 3584841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha