۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲

بوستان جنگلی سرخه حصار میزبان صدها هزار شهروند در روز طبیعت

بوستان جنگلی سرخه حصار میزبان صدها هزار شهروند در روز طبیعت

بوستان جنگلی سرخه حصار و کلیه مراکز تفریحی در شرق پایتخت آماده میزبانی از شهروندان و گردشگران در سیزدهمین روز از بهار طبیعت است .

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ذاکری شهردار منطقه ۱۳ از بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان یکی از مهم ترین نقاط گردشگری پایتخت یاد کرد و افزود: بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین بوستانهای تهران در این ایام پذیرای مهمان های نوروزی است که با برخورداری از امکاناتی همچون پیست دوچرخه سواری، مزرعه گیاهان داروئی، سالن پینت بال و تیراندازی، آب نما، زمین بازی ویژه کودکان و زمین های مختلف ورزش های گوناگون نقش بسزایی در جذب مسافرهای نوروزی دارد.

 وی با بیان اینکه همزمان با نزدیک شدن روز طبیعت، بوستانهای بزرگ و فرا منطقه ای قطب تفریحی گردشگری شرق پایتخت آماده میزبانی از شهروندان در روز طبیعت است گفت: با همکاری سازمان ها و ارگان ها، کلیه مراکز و بوستان های تفریحی منطقه۱۳  میزبانی شایسته برای خانواده های تهرانی در روز طبیعت خواهند بود.

وی افزود: همزمان با روز طبیعت خانواده ها و شهروندان با حضور در پارک جنگلی سرخه حصار  می‌توانند ضمن استفاده از امکانات و تسهیلات ایجاد شده در این اماکن پایان تعطیلات مفرحی را در کنار اعضای خانواده و طبیعت سپری کنند.

شهردار منطقه۱۳ تصریح کرد: به منظور حفظ فضاي سبز و جلوگيري از شكستن درختان و آسيب زدن به فضاي سبز، علاوه بر اماده سازی آلاچیق ها، اجاق هاي آماده در بخش هاي مختلف پارك برای استفاده شهروندان درنظرگرفته شده است.

ذاکری به استقرار ده ها نفر از نیروهای اداره بازیافت در مبادی ورودی این بوستان در روز سیزدهم فروردین اشاره کرد و افزود: توزیع بروشورهای آموزشی و کیسه های زباله نیز از دیگر برنامه های این معاونت در بوستان سرخه حصار است.

بهگفته وی  خدمات ورزشی همچون سالن تیراندازی و تیرکمان، پینت بال، پیست دوچرخه سواری، بازی‌های رایانه ای، ماشین های رادیو کنترلی جهت ارائه خدمات به شهروندان آماده سازی شده است.

وی یادآور شد: شهروندان و مسافرين نوروزي مي توانند از سه ورودي ياسيني، شهيد دوران و اتوبان بابايي به اين پارك دسترسي پيدا كنند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تخلیه زباله نیز کلیه ماشین های مکانیزه خدمات شهری در روز چهاردهم فروردین به محدوده سرخه حصار اعزام خواهند شد.

برپایی نماز جماعت در روز ۱۳ فروردین در ۱۰ نقطه منطقه

در روز طبیعت در ۱۰ نطقه منطقه نماز جماعت برپا می شود و مردم می توانند در این فریضه الهی شرکت کنند.

عذبلو ، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳ گفت: مراسم سخنرانی و اقامه فریضه الهی نماز جماعت ظهر و عصر در روز طبیعت( ۱۳فروردین) در  پارک و بوستان های این منطقه  برگزار می شود.

۳ روز پایانی تعطیلات با جشن بهاران در شرق پایتخت

عربلو ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ گفت : با هماهنگی های به عمل آمده قرار است جشن بهاران در روز ۱۱ فروردین به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)،۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و ۱۳ فروردین روز طبیعت در ۴ ناحیه منطقه برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنها استیج،غرفه های فرهنگی همچون قرآن بخوانید و جایزه بگیرید،ایستگاه سلامت  و .... برپاست.

توزیع بسته های فرهنگی در ۳ غرفه اطلاع رسانی

بسته های فرهنگی  شامل نقشه گردشگری تهران،بلیط سینما،کارت مترو و اتوبوس بین مسافران توزیع شده است.که مجموعه این اقدامات در ۳ غرفه اطلاع رسانی در ترمینال شرق،اتوبان یاسینی و پارک پیروزی توزیع شده است.

کد خبر 3587220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha