۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲

عضو کمیته امور رسانه حوزه‌های علمیه:

قطع شهریه مانع هجرت طلاب از قم/ هجرت طلاب توصیه رهبری و مراجع است

قطع شهریه مانع هجرت طلاب از قم/ هجرت طلاب توصیه رهبری و مراجع است

عضو کمیته امور رسانه حوزه‌های علمیه، قطع شهریه را یکی از مهم‌ترین مانع هجرت طلاب از قم و استقرار آنها در مناطق روستایی دانست.

حجت‌الاسلام حسینعلی اکبری‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمبود طلاب و روحانیون در مناطق مختلف شهری و روستایی بر لزوم رفع موانع هجرت طلاب از قم تاکید کرد.

وی گفت: طلابی که از قم هجرت می‌کنند شهریه آنها قطع می‌شود یا به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و این یکی از موانع هجرت طلاب از قم است.

مشاور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در مورد هجرت طلاب از قم به مناطق محروم کشور، تاکید کرد: باید برای طلابی که در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم مستقر می‌شوند، امتیازهایی در نظر گرفته شود نه اینکه شهریه آنها قطع شود.

حجت‌الاسلام اکبری‌نیا رفع مشکل هجرت طلاب از قم را نیازمند تدبیر مدیریت و شورای عالی حوزه‌های علمیه با همفکری مراجع عظام تقلید دانست و افزود: طلاب علوم دینی تمایل به استقرار در مناطق مختلف را دارند ولی امیدواریم تدبیری اتخاذ شود که مشکلات زندگی در این مناطق برطرف شود.

وی با اشاره به نیاز مردم به روحانیون برای تبیین احکام دین و نشر معارف الهی، تصریح کرد: کمبود مبلغان دینی در مناطق مختلف کشور زیبنده نظام اسلامی نیست و امیدوارم مسئولان حوزوی و تبلیغی برای حل این مشکلات چاره اندیشی کنند.  
 

کد خبر 3589204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha