۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴

در محلات منطقه ۱۹ انجام می شود؛

اجرای برنامه های آموزشی و تست تنفسی همزمان با هفته آسم و آلرژی

اجرای برنامه های آموزشی و تست تنفسی همزمان با هفته آسم و آلرژی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ از تدارک برنامه های آموزشی و غربالگری رایگان به مناسبت فرارسیدن هفته آسم و آلرژی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام رسول جوادی با اعلام این خبر گفت: این برنامه ها همزمان با فرارسیدن فصل بهار و افزایش مشکلات ناشی از حساسیت و آلرژی با هدف پیشگیری و درمان این مشکل از امروز به مدت یک هفته (تا ۲۲ فروردین) در محلات سطح منطقه برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به برنامه های این اداره در ارتقاء سطح سلامت شهروندان و لزوم درمان بیماری های آلرژیک در پیشگیری از ابتلا به آسم، اسپیرومتری ( تست تنفسی ) در خانه های سلامت سطح منطقه انجام می شود.

به گفته جوادی با توجه به تاثیر حساس سازی شهروندان بنرهایی در سطح منطقه نصب و بروشورهای آموزشی نیز در این زمینه تهیه شده که در هفته آسم و آلرژی بین شهروندان توزیع خواهد شد.

این مسئول در ادامه به بهره مندی بیش از ۱۲۰۰ مسافر و شهروند از خدمات رایگان سلامت در غرفه های استقبال و بدرقه مسافرین نوروزی در عوارضی تهران قم جنب پارکینگ غربی حرم مطهر امام خمینی (ره) و نمایشگاه نوروز فاطمی در محل استقرار مسافرین نوروزی در بوستان ولایت اشاره کرد.

جوادی بیان کرد: در غرفه سلامت ضمن ارائه خدمات غربالگری و تشخیصی اولیه از جمله اندازه گیری فشار و قند خون، خدمات مشاوره ای شامل مشاوره بهداشتی، تغذیه ای و روانشناسی به هموطنان ارائه شد.

توزیع بروشورهای آموزشی متعدد با مضامین مختلف و متناسب با این ایام از قبیل  سلامتی در سفر، کنترل قند خون، کنترل فشار خون و توزیع بسته های بهداشتی شامل شامپو و مسواک در غرفه های سلامت و مرکز پرتو امید نیز از دیگر خدمات ارائه شده به شهروندان و مسافران در ایام عید بود.

کد خبر 3590090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha