۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۳۱

داور ایرانی در مسابقات جودو قهرمانی آسیا قضاوت می‌کند

داور ایرانی در مسابقات جودو قهرمانی آسیا قضاوت می‌کند

با دعوت اتحادیه جودو آسیا رئیس کمیته داوران فدراسیون جودو کشورمان برای قضاوت در رقابتهای قهرمانی قاره کهن راهی ازبکستان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست‌ و پنجمین دوره رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا از روز جمعه ۲۷ فروردین ماه به میزبانی ازبکستان در تاشکند برگزار خواهد شد و از ایران نیز یک داور در جمع داورانی که قضاوت این دوره از مسابقات را برعهده دارند حضور خواهد داشت.

علی محمد عزیزی مسئول کمیته دوران فدراسیون جودو سه شنبه هفته جاری راهی تاشکند  می شود تا پس از حضور در کلاسهای هماهنگی در این دوره از مسابقات قضاوت کند. کلاسهای هماهنگی داوران به صورت تئوری و عملی به مدت دو روز زیر نظر رئیس کمیته داوران آسیا برگزار خواهد شد.

علی رغم حضور داوران بین المللی متعدد در جودو ایران، طی سالهای گذشته کمتر شاهد قضاوت داوران ایرانی در مسابقات معتبری چون جهانی ، المپیک و یا گرندپری ها بوده ایم. فدراسیون جهانی چند سالی است که برای داوران بین المللی بر اساس نحوه قضاوت آنها سیستم رده بندی تشکیل داده و بر اساس همین رنکنیگ هم داوران را به این نوع رقابتها دعوت می کند. 

عزیزی در خصوص غیبت داوران ایرانی در مسابقات معتبر به مهر گفت: غیبت داوران ایرانی در این مسابقات مشکلی است که در فدراسیون جودو وجود دارد. با همفکری دکتر خدابخش باید با مسئولان فدراسیون جهانی رایزنی لازم را داشته باشیم تا شاهد حضور داوران کشورمان در مسابقات معتبر باشیم. 

وی در مورد حضور خود در تاشکند هم گفت: برای قضاوت داوران در این مسابقات اتحادیه جودو آسیا داوران را به نام دعوت می کند که دعوت نامه برای من نیز ارسال شده است. 

رقابتهای جودو قهرمانی آسیا به مدت سه روز در تاشکند و در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار خواهد شد. 

کد خبر 3593419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha