۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۴۳

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان:

۹ مسجد میزبان معتکفان دامغانی خواهند بود/پیش بینی حضور ۱۱۰۰ معتکف

۹ مسجد میزبان معتکفان دامغانی خواهند بود/پیش بینی حضور ۱۱۰۰ معتکف

دامغان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت: ۹مسجد دامغان در ایام اعتکاف میزبان عاشقان عبادت و بندگی خدای متعال در ایام الابیض ماه مبارک رجب خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین صبوری عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره تبلیغات اسلامی دامغان، ضمن تاکید بر اینکه میزبانی ۹مسجد دامغان تا کنون برای اعتکاف ۹۵ قطعی شده است، ابراز داشت: با توجه به آغاز ثبت نام مساجد دیگر این شهرستان نیز آمادگی دارند تا در صورت نیاز به افزایش ظرفیت، در اختیار معتکفان قرار گیرند.

وی افزود: پنج مسجد دامغان متعلق به بانوان است و علاقه مندان شرکت در اعتکاف از ۲۲ فروردین با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه خواهران و برداران دامغان در حال ثبت نام هستند .

پیش بینی حضور ۱۱۰۰دامغانی در اعتکاف ۹۵

رئیس تبلیغات اسلامی دامغان در قیاس تعداد مساجد اعتکاف ۹۵ با سال گذشته نیز گفت: سال گذشته ۹ مسجد شهری و روستایی شهرستان میزبان معتکفان بودند که ۸۶۳ نفر از برادران و خواهران دامغانی در آن شرکت داشتند همچنین در این مراسم ۶۴ نفر از خواهران و ۳۲ نفر از برادران در چهار مسجد روستایی شهرستان متکعف شدند .

صبوری از اعزام روحانیان به محل های برگزاری اعتکاف با هدف بیان مسائل شرعی شامل تصحیح قرائت نماز متعکفان و تشکیل حلقه های معرفت و اجرای طرح زلال معرفت به مساجد برگزاری اعتکاف در دامغان خبر داد و گفت: حضور روحانیان و مبلغان در بین جوانان می تواند در اشاعه فرهنگ مسجد روی و جذب این قشر تاثیرگذار در آینده ایران اسلامی به مسائل معنوی مهم تلقی شود.

وی افزود: یکی از عوامل کاهش سال گذشته شرکت کنندگان در آیین روحانی و معنوی اعتکاف برگزاری همزمان اعتکاف با امتحانات دانش آموزان بود که سال جاری این مشکل وجود ندارد و امیدواریم جوانان از این حرکت مقدس و با ارزش به خوبی استقبال کنند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان همچنین، تلاش بیشتر مبلغان، روحانیان، طلاب و دست اندرکاران برگزاری اعتکاف را در راستای آماده سازی مادی و معنوی مساجد میزبان این آئین خواستار شد و گفت: اعتکاف، یکی از بزرگترین گردهمایی های مسلمانان در زیر یک سقف است که انسان را در سیر معرفت خداگرایى و عبادت روان می سازد لذا باید از این نعمت خدادادی در راه اشاعه فرهنگ دینی استفاده کنیم.

کد خبر 3595335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha