۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۵۰

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی:

مدارس غیردولتی باید طبق ظرفیت اعلام شده اقدام به ثبت نام کنند

مدارس غیردولتی باید طبق ظرفیت اعلام شده اقدام به ثبت نام کنند

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: مدارس غیردولتی باید طبق ضوابط و رعایت ظرفیت اعلام شده از سوی سازمان نوسازی اقدام به ثبت نام دانش آموزان کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه گرد با اشاره به نحوه پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی به صورت متداول اعلام کرد: پیش ثبت نام خلاف قانون نیست و به صورت یک روال است که در سالهای گذشته رایج شده و در سال جاری در برخی از استان ها به منظور تسریع ثبت نام و حذف پیش ثبت نام، شهریه ها را زودتر مصوب و اطلاع رسانی شد و ثبت نام ها طبق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش انجام می شود.

وی تصریح کرد: پرداخت شهریه توسط ولی دانش آموز باید حتما به حساب مدرسه  واریز شود. بنابراین پرداخت هرگونه وجه نقد به اشخاص  یا چک حامل در وجه شخص، خلاف ضوابط است و مسئولیت آن به عهده اولیا و مدیر واحد آموزشی است.

ایشان در خصوص تمایل بسیاری از اولیا برای ثبت نام دانش آموزان در مدرسه غیردولتی علاوه بر ظرفیت اعلام شده اظهار داشت: مدیران مدارس غیردولتی در خصوص جذب تعداد دانش آموزان در مدرسه باید تابع ضوابط و قوانین اعلام شده از سوی سازمان نوسازی باشند و نسبت به جذب تعداد دانش آموزان بر خلاف سهمیه اعلام شده خودداری کنند.

وی در خصوص نظارت های مستمر بر مدارس غیردولتی افزود: امسال علاوه بر حضور ارزیابان مدارس غیردولتی مدیر منطقه آموزش و پرورش و کارشناس ارزیابی استان هم در این ارزیابی ها  حضور دارند که  امیدواریم با حضور این گروه کیفیت بخشی این مدارس افزایش یابد.

کد خبر 3598099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha