۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱

«سلیم الجبوری» گفت:

«حیدرالعبادی» امروز تغییرات نهایی لیست وزرا را ارائه می کند

«حیدرالعبادی» امروز تغییرات نهایی لیست وزرا را ارائه می کند

رئیس پارلمان عراق پس از دیدار با با نخست وزیر و رؤسای فراکسیون های سیاسی اعلام کرد که حیدرالعبادی امروز پنج شنبه به منظور ارائه لیست اصلاح شده کابینه وزرا در پارلمان حضور می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، روسای فراکسیون های سیاسی عراق شامگاه چهارشنبه به منظور بررسی روند اصلاحات و کابینه وزرای جدید این کشور با حضور حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دفتر سلیم الجبوری رئیس پارلمان تشکیل جلسه دادند.

در همین راستا دفتر «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی با «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق و همچنین رؤسای فراکسیون ها توافق کرده است که نخست وزیر عراق روز پنج شنبه در جلسه پارلمان حضور یابد تا اصلاحات نهایی کابینه وزرا و اسامی نامزدها را برای رأی گیری ارائه نماید.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این اقدام گام نخست برای آغاز اصلاحات کامل محسوب می شود.

لازم به ذکر است پارلمان عراق روز سه شنبه در اعتراض به تعویق رای گیری در خصوص کابینه وزارتی جدید شاهد تنش و تحصن شماری از نمایندگان در داخل پارلمان بود. پارلمان عراق روز چهارشنبه نیز شاهد برگزاری جلسه فوق العاده به ریاست سلیم الجبوری و حضور ۱۷۴ نماینده بود که این جلسه با تنش و درگیری فیزیکی بین نمایندگان ائتلاف کردستان و «عالیه نصیف» و «هیثم الجبوری» دو تن از نمایندگان مواجه شد و پس از آن ریاست پارلمان جلسه را به روز پنج شنبه موکول کرد.

کد خبر 3598447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha