۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴

۴۱۰۰ طلبه در سال گذشته معمم شدند

۴۱۰۰ طلبه در سال گذشته معمم شدند

مدیر اداره برنامه ریزی تلبس معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۱۰۰ طلبه موفق به اخذ مجوز رسمی تلبس شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام متقی‌نژاد با ارائه گزارشی از برگزاری کارگاه بایسته‌های تلبس اظهار داشت: طبق یکی از مصوبه های شورای عالی حوزه های علمیه در سال ۸۹، مهارت افزایی در عرصه تلبس از جمله وظایف معاونت تهذیب بوده و تمام طلاب قبل از دریافت کد تلبس باید مهارت های اخلاقی و تربیتی مورد نیاز پوشیدن لباس روحانیت و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند.

مدیر اداره برنامه ریزی تلبس معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به برنامه ریزی این اداره برای اجرایی شدن ابلاغیه مورد نظر از طرف شورای عالی حوزه های علمیه و تاکید معاون تهذیب افزود: اداره برنامه ریزی تلبس سرفصل هایی را برای برگزاری این کارگاه ها با مشورت با کارشناسان این عرصه تدوین و به مراکز استان ها برای اجرا اعلام کرد تا مدیران مراکز استان ها با همکاری معاونان تهذیب، ناظر به آسیب شناسی های منطقه ای که انجام شده است، به طرح این موضوعات توسط اساتید خبره در قالب کارگاه بپردازند.

وی با تاکید بر اهتمام جدی دفتر امور تربیت اخلاقی مبنی بر برگزاری هرچه بهتر این کارگاه ها از برای کمی و کیفی به ارائه آمار این کارگاه ها در سطح کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال قبل مطابق برنامه ریزی های انجام شده در زمینه برگزاری این کارگاه‌ها تا انتهای سال حدود ۵ هزار طلبه که شرایط لازم اولیه را دارا بودند در این کارگاه ها شرکت کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مصاحبه های تلبس موفق به طی فرآیند اولیه اخذ مجوز رسمی تلبس شدند.

حجت الاسلام متقی نژاد، طلابی که موفق به اخذ مجوز رسمی تلبس در سال ۹۴ شدند را ۴ هزار و ۱۰۰ نفر عنوان کرد و یادآور شد: طلابی که موفق به دریافت حکم تلبس شدند در جشن‌های تلبس برگزار شده در مراکز استان های سراسر کشور به صورت عمومی شرکت کرده و به جمع طلاب معمم حوزه های علمیه پیوستند.

وی در ادامه به سفر زیارتی مشهد الرضا(ع) به عنوان هدیه تلبس طلاب تازه معمم اشاره کرد و تصریح کرد: از دو سال پیش با هماهنگی با مرکز خدمات حوزه های علمیه سفری ۴ روزه به عنوان هدیه برای طلاب تازه معمم در نظر گرفته شده که طلاب تا ۱۴ ماه پس از تلبس می توانند از این ظرفیت به همراه خانواده خود استفاده کنند که فرآیند این مهم از طریق پنل شخصی طلاب در معاونت آموزش امکان پذیر است.

استفاده ۲ هزار خانواده از هدیه معنوی تلبس

مدیر اداره برنامه ریزی تلبس معاونت تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در همین راستا و در سال ۹۴ تعداد دو هزار خانواده در این دوره و سفر زیارتی به همراه خانواده ها شرکت و علاوه بر استفاده معنوی از ظرفیت زیارت، در دو همایش جداگانه برای طلاب و خانواده ها نیز برای آشنایی با اقتضائات و بایسته های لباس روحانیت حضور پیدا کردند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۵ نیز با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه این فضای معنوی مجددا فراهم شود تا طلاب و خانواده ها بتوانند علاوه بر حفظ و بهره معنوی از مطالب ارائه شده در همایش ها نیز حضور یابند.  

کد خبر 3598471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha