۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۳۹

دانشنامه علم و فناوری نوجوانان ایران زمین رونمایی شد

دانشنامه علم و فناوری نوجوانان ایران زمین رونمایی شد

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از رونمایی دانشنامه اینترنتی علم و فناوری نوجوانان ایران زمین در حوزه دانش آموزی خبر داد و گفت:این دانشنامه اینترنتی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز کرمی، درباره دانشنامه اینترنتی علم و فناوری نوجوانان ایران زمین اظهار کرد: این پایگاه اینترنتی از جمله اقدامات و فعالیت های فرهنگسازی علم و فناوری برای کارآفرینان نوجوان در حوزه دانش آموزی کشور است که تلاش دارد با کمک و نظارت مربیان، معلمان و اولیا به تولید محتوای فرهنگی، علمی و فناوری در پهنه ایران اسلامی توسط نوجوانان بپردازد و به این کارآفرینان نوجوان که قشر مهمی از جامعه هستند، کمک کند تا ایده ها، خلاقیت ها و ابتکارات آنان با توجه به تنوع فرهنگی، قومی و منطقه ای شان گردآوری و ثبت شود.

وی افزود: در این وب سایت، فرهنگ شفاهی و فولکلور در قالب یافته ها و خلاقیت های ذهنی و بصری و مکتوب نوجوانان و جوانان در اشکال مختلفی همچون مکتوب، صدا، عکس، فیلم و... در سامانه اینترنتی دانشنامه علم و فناوری ایران زمین، گرد آوری می شود و برای آشنایی این افراد با آداب، رسوم، فرهنگ و دیدگاه های یکدیگر، دستاوردهایشان از طریق وبسایت www.wikiwall.ir به اشتراک گذاشته خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه، فرهنگسازی در راستای آشنایی با کسب و کار نوین و اقتصاد دانش بنیان را با زبان متناسب نوجوانان و دانش آموزان، از اهداف دیگر این تفاهم نامه دانست و ابراز کرد: در این وبسایت، دانش ­آموزان و کارآفرینان نوجوان می­توانند ضمن ثبت نام، در موضوعات مورد علاقه خود اطلاعاتی را گردآوری و بارگذاری کرده و با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، ایجاد سرگرمی هدفمند و علمی، پرکردن اوقات فراغت، کمک به ایجاد حس مطرح شدن و دیده شدن و ایجاد رقابت، بروز استعدادها و پرورش خلاقيت نوجوانان و دانش‌آموزان در زمينه‌هاي مختلف، را از دیگر اهداف این مهم عنوان کرد.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این پایگاه اینترنتی علاوه بر اینکه می­تواند همراه دیجیتال مناسبی در کنار مواد درسی و پوشش­ دهنده اهداف آموزشی و پرورشی باشد، گفت: نوجوانان و جوانان می­توانند در این وبسایت به صورت فردی، گروهی، در قالب مدرسه و غیره شرکت کنند و با دانش­آموزان دیگر مخاطبان نیز ارتباط برقرار کرده و دانسته­ های خود را به یکدیگر منتقل کنند.

کرمی همچنین بیان کرد: طرح مذکور علاوه بر فراهم ساختن امکانات لازم جهت ارتباط گرفتن و استفاده از اطلاعات تمامی دانش پژوهان کشور، به دلیل دارا بودن بستر اینترنتی، فرهنگ استفاده از این ابزار را گسترش خواهد داد.

کد خبر 3600050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha