۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳

مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی خبر داد؛

پاسخگویی به ۱۰ هزار سئوال دینی در روز توسط طلاب

پاسخگویی به ۱۰ هزار سئوال دینی در روز توسط طلاب

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی گفت: این مرکز روزانه به ۱۰ هزار سئوال و شبهات دینی توسط طلاب پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی مخدوم در اولین نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سال ۹۵، که روز یکشنبه در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی در سال ۸۶ بر اساس مصوبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه افتتاح شد، اظهار داشت: طی مدت کوتاهی و در همان سال ۸۶ این نهاد توانست اعتماد خوب مردمی را به خود جلب کند و امروز بر اساس مسیرهای مختلف حدود ۱۰ هزار سئوال را مستقیماً پاسخ می‌دهیم.  

رئیس مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی با اشاره به اینکه مشهورترین مسیر از طریق تلفن است که بدون کد بین شهری از همه شهرها این امکان وجود دارد، افزود: در قم، مشهد و اصفهان پاسخگوی زنده تلفنی داریم و از ۸ صبح تا ۸ شب پاسخ دهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امکان تلفنی با توجه به گفتگو محوربودن و فراگیربودن ارتباط بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ظرفیت پست صوتی هم وجود دارد که در ساعاتی که امکان استفاده پاسخگویی زنده نداریم به مخاطب کد داده می‌شود و در زمان تعیین شده افراد می توانند صدای پاسخگو را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام مخدوم با بیان اینکه در سرویس پیامک به دلیل کوتاه بودن صرفاً پاسخ احکام شرعی داده می‌شود، عنوان کرد: در مسیر پاسخگویی فضای مجازی هم در هر جایی که امکان پاسخگویی به سئوالات مردم وجود داشته باشد حضور داریم و نزدیک به ۸۰ نوع حضور در فضای مجازی داریم که بسیاری از همکاران در عرصه فضای مجازی به صورت افتخاری با ما همکاری می‌کنند.

رئیس مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی با تاکید بر اینکه در پاسخگویی مکتوب هم به صورت ایمیل سئوالات دریافت شده و پاسخ هم به همین نحو ارسال می‌شود، افزود: روش مکتوب به علت فضای بیشتر قاعدتاً این ویژگی را دارد که امکان ارائه مستندات وجود دارد.

وی بیان کرد: نرم افزارهای گوناگونی توسط مرکز پاسخگویی سئوالات دینی طراحی شده است که در قالب آن هم به برخی از سئوالات تفسیری و احکامی پاسخ داده می‌شود، تنها یکی از نرم افزارهای این مرکز نزدیک به ۵ میلیون بار به مستقیم عرضه شده، ۵ میلیون بار دانلود شده است و امسال هم حدود ۵۰۰ هزار بار دانلود داشته است.

کد خبر 3601114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha