۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۴۱

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه:

ارتقای سواد رسانه‌ای طلاب/ راه اندازی بخش خاطره نگاری طلاب

ارتقای سواد رسانه‌ای طلاب/ راه اندازی بخش خاطره نگاری طلاب

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تلاش این مجموعه برای ارتقای سواد رسانه طلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسنی امروز در اولین نشست کارگروه‌های تخصصی  ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سال ۹۵، اظهار داشت: یکی از کارهایی که دفتر تبلیغات اسلامی به آن توجه ویژه دارد تولید متن در قالب کتاب است. ما در مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه این امکان و توانایی را داریم که بنا به نیازهای سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش متن تولید کنیم.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات با بیان اینکه در حوزه  شعر هم شعرهای آئینی در طول سال‌های مختلف توسط مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات جمع آوری شده است، افزود: یک حصاری در مجموعه‌های آموزشی نسبت به نشریه‌های رشد وجود دارد و باید این حصار شکسته شده و عرصه‌ها باز گذاشته شود که رقابت ایجاد شود.  

وی با تاکید بر اینکه انحصار همیشه مشکل ایجاد می‌کند و معلوم نیست که کیفیت را تضمین کند، عنوان کرد: سه نشریه سنجاقک، پوپک و سلام بچه‌ها برای سنین خردسال، کودک و نوجوان توسط این مرکز منتشر می شود که در نوع خود کم نظیر است.

حسنی با اشاره به اینکه نشریه پیام زن هم بر اساس بررسی‌ها در کشور کم نظیر است، بیان کرد: نشریه‌های در مورد خانواده دو سر یک قطب هستند که یا آنقدر به دنبال جذب مخاطب هستند که تبدیل به نشریه زرد می‌شوند و یا اینکه به دنبال این هستند که علاوه بر جذابیت حرفی برای گفتن داشته باشد که کار بسیار سختی است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حوزه سواد رسانه  فعالیت‌هایی آغاز شده و آموزش مربی انجام می‌شود، افزود: کتاب دانستنی‌های فضای رسانه می تواند به صورت تصویری و اینفوگراف مسائل رسانه‌ای را برای نوجوانان و جوانان توضیح داده و آنها را با فضای پشت پرده آشنا سازد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغانی که در آموزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند معمولا خاطراتی دارند که می‌تواند برای دیگران مفید باشد به همین منظور ما یک بخشی به نام خاطره‌نگاری راه انداخته‌ایم که تجارب سایر طلاب را به مبلغانی که وارد یک مدرسه می‌شوند ارائه می‌دهد.

حسنی افزود: تولید مجموعه متون در حوزه ادبیات نمایشی متناسب با کودک و نوجوان از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

کد خبر 3601263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha