۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تنگ‌نظری‌ از دلایل وراد نشدن سرمایه گذاران به مناطق مختلف است

تنگ‌نظری‌ از دلایل وراد نشدن سرمایه گذاران به مناطق مختلف است

بندرعباس - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنگ‌نظری‌ها و تعارفات یکی از دلایل مهم توسعه نیافتن و عدم وارد نشدن سرمایه‌گذار به مناطق مختلف کشور است که باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید کلانتری صبح دوشنبه در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان مردم این استان به عنوان مزرداران واقعی و نمادی برای اتحاد مذاهب و اقوام مختلف دانست و بیان داشت: این امر ظرفیت‌ها و شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان رقم زده است.

وی با بیان اینکه باید شرایط و ظرفیت‌های این استان را به خوبی بشناسیم و بشناسانیم، اضافه کرد: مهمترین ویژگی هرمزگان، ساحلی بودن و دسترسی به دریا و ساحل به طول صدها کیلومتر در این استان است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تولیدات آبزی، وجود جزایر، صنایع، معادن و بنادر در هرمزگان، اضافه کرد: باید پرسید چرا با این همه ظرفیت، کماکان در این استان مشکلات وجود دارد.

کلانتری با بیان اینکه هرمزگان در مقایسه با دو دهه گذشته در حوزه‌هایی همانند حمل و نقل پیشرفت‌های زیادی کرده است، ادامه داد:‌ برای رونق‌دهی سرمایه‌گذاری نیازمند پیش‌نیازها هستیم و در این راه نگاه و نگرش فرهنگی به سرمایه‌گذاری از سمت مردم یکی از عوامل مهم به شمار می‌رود.

وی گفت:‌ تنگ‌نظری‌ها و تعارفات یکی از دلایل مهم عدم توسعه و عدم ورود سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق مختلف کشور است که باید رفع شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای عدم گرفتار شدن سرمایه‌داران در بروکراسی‌های اداری، اضافه کرد: باید سطح مشارکت پذیری در استان را افزایش دهیم و از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استقبال کنیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در هرمزگان عضو تعاونی‌ها هستند، از هرمزگان به عنوان استان تعاون و تعاونی یاد کرد و افزود: باید از تعاونی‌ها در این استان حمایت همه جانبه داشت و مشکلات آنها را رفع کرد.

کلانتری با بیان اینکه خصوصی سازی باید به معنای واقعی در کشور اتفاق بیفتد، اضافه کرد: دنیا سال هاست که دانسته اقتصاد دولتی دیگر جوابگو نیست و ما نیز در این راستا باید به سمت اقتصاد تعاون محور پیش برویم.

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان پیشنهاد داد طی سا‌ل‌های آینده، یک سال به نام «خوشامد به هرمزگان» نامگذاری شود و تمامی بخش ها از جمله گردشگری باید شرایط را برای سرمایه‌گذاران و بهبود سایر بخش‌ها فراهم کنند.

کد خبر 3601840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha