۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

بروكراسی اداری مانع طرح های سرمایه گذاری در خوزستان می شود

بروكراسی اداری مانع طرح های سرمایه گذاری در خوزستان می شود

اهواز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بروكراسی اداری مانع بسیاری از طرح های سرمایه گذاری در استان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشمند صفایی صبح سه شنبه در اولین نشست تخصصی توسعه و اشتغال در سال ٩٥ در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اظهار كرد: پدیده بیكاری نشان دهنده این است كه فضای كسب و كار در كشور دچار یك بیماری شده و تا زمانی كه وضعیت این فضا بهبود نیابد نمی توان قدمی به منظور ایجاد اشتغال به پیش برد.

وی افزود: بروكراسی اداری مانع بسیاری از طرح های سرمایه گذاری در استان محسوب می شود. در صورتی كه فضای كسب و كار رونق بگیرد و سرمایه گذاران با آرامش وارد منطقه شوند، شاخص های اشتغال در استان تغییر محسوسی خواهد كرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان كرد: متاسفانه هنوز در كل كشور حل مسئله بیكاری نهادینه نشده و كمتر اقدام عملی در این خصوص صورت می گیرد. در گام اول باید قانون فضای كسب و كار در كشور اصلاح شود و كلیه مدیران نیز به آن مقید باشند.

صفایی ادامه داد: حل معضل بیكاری با نگاه بخشی حل نمی شود. همه شرایط در كشور برای رونق اقتصادی مهیا است و زمنیه فعالیت هم وجود دارد تنها باید دانش بهره گیری از این فرصت ها را كسب كنیم.

وی گفت: رونق اقتصادی از اهداف دولت تدبیر و امید است و در این زمینه باید ساز و كاری فراهم شود. باید مسئله تولید داخل كه بر اساس مصوبه استاندار توجه فراوانی به آن شده است، در دستوركار قرار بگیرد.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار كرد: اصلاحات نظام آموزشی باید ایجاد شود، نظام آموزشی ما متناسب با نیازهای بازاركار نیست. هر استان باید بر اساس ظرفیت خود نیرو تربیت كند. فرصت های شغلی در استان وجود دارد اما واجدین شرایط برای بهره گیری از این فرصت ها وجود ندارد. در نیمه دوم سال گذشته ده هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد كه تنها دو هزار واجد شرایط وجود داشت.

صفایی بیان كرد: در دولت برای توسعه مشاغل خرد، صندوق كارآفرینی امید فعالیت های بسیار خوبی را در حال انجام دادن، دارد و در استان خوزستان بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مناطق مرزی سامان دهی شده و فعالیت های بسیاری نیز در دستور كار قرار دارد.

وی با بیان اینكه شورای راهبردی اقتصادی باید در استان تشكیل شود، افزود: بیش از یك میلیون نفر در مرزهای استان ساكن هستند كه از این تعداد تنها دویست هزار نفر از تسهیلات دولت همچون معافیت های گمركی استفاده می كند. تدابیر لازم اندیشیده شده تا كلیه مرز نشینان از این تسهیلات آگاه و بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص شركت های شستا اظهار كرد: مدیران این شركت ها اغلب مركزنشین و پروازی هستند و هیچ فایده ای برای استان ندارند و تنها زمانی كه منفعتشان مطرح باشد، وارد استان می شوند.

کد خبر 3602908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha