۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷

عضویت استاد ایرانی در کمیته تدوین کنوانسیون جهانی آموزش عالی

عضویت استاد ایرانی در کمیته تدوین کنوانسیون جهانی آموزش عالی

حسن ظهور استاد دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نماینده ایران برای عضویت در کمیته تدوین کنوانسیون جهانی پیرامون شناسایی صلاحیت های آموزش عالی سازمان جهانی یونسکو انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته نگارش کنوانسیون جهانی پیرامون شناسایی صلاحیت های آموزش عالی سازمان جهانی یونسکو، به دلیل وظیفه سنگین تهیه پیش نویس کنوانسیون مزبور از اهمیت بسیاری برخوردار است و کشورهای زیادی علاقه مند به عضویت در آن هستند.

از هر گروه جغرافیایی تنها ۳ نماینده در این کمیته عضویت دارند.

از گروه آسیا و اقیانوسیه که جمهوری اسلامی ایران عضو آن است، ۹ کشور چین، ژاپن، کره جنوبی، پاکستان، استرالیا، مالزی، تایلند، هند و ایران نامزدهایی با توانمندی و سوابق درخشان پیشنهاد کرده بودند که پس از جلسات متعدد و مذاکرات جدی، در نهایت نمایندگان کشورهای ایران، هند و مالزی به عنوان ۳ نماینده منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب و معرفی شدند.

حسن ظهور دارای مدرک دکتری تخصصی مهندسی مکانیک از دانشگاه پردو امریکا است و از چهره های ماندگار مهندسی ایران و برنده جایزه ملی علامه طباطبایی از بنیاد ملی نخبگان است.

وی اکنون علاوه بر عضویت پیوسته در فرهنگستان علوم، ریاست مرکز مطالعات علم و فناوری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد.

همچنین وی هم اکنون استاد پایه ۴۳ دانشگاه صنعتی شریف است.

کد خبر 3603212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha